A Facebook úgy döntött, kikerüli a reklámokat blokkoló adblocker bővítményeket, és elkezd intenzívebben reklámozni a Facebook-felhasználók üzenőfalain. Ezeket a reklámokat az adblockerek nem fogják tudni kiszűrni.
Zuckerbergék azt mondják, azért döntöttek így, mert szerintük az adblockerek rosszak a tartalomelőállítóknak és a felhasználóknak, pedig úgy istenigazából nem is a felhasználóknak rosszak, hanem a Facebooknak, csak ezt a Facebook sose mondja ki, nehogy kiderüljön, hogy ez is csak egy olyan cég, mint a többi, amit elsősorban a saját üzleti érdekei mozgatnak.
A Facebook vezetői azt mondják, hogy megpróbálnak köztes álláspontot felvenni ebben a vitában, és ezentúl engedik a felhasználóknak, hogy részletesen beállítsák, milyen reklámok érdeklik őket, és milyenek nem, a Facebook pedig csak a kiválasztott témákban fog reklámokat feldobni.
A témaválasztó menüsor napokon belül jelentkezik is majd minden felhasználónak az üzenőfal tetején. Nagy kérdés, hogy be lehet-e majd állítani úgy, hogy semmilyen reklám nem érdekel. (Financial Times)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.