Az ember, aki válaszolni merészelt az „Értesítés Központi Rendszertől” feladónak

nyelv
2016 szeptember 02., 12:59
comments 148

A 444 2016-ban is keresi a legérthetetlenebbül megfogalmazott dokumentumokat, leveleket, felszólításokat, hirdetéseket és közleményeket. Ha tudsz ilyet, küldd el a

vilagos@444.hu

címre!

Olvasónk, Sándor is így tett, de ő felelős állampolgárként még válaszolni is merészelt az érthetetlen magyar szövegek egyik legfőbb alkotójának, a Központi Rendszernek, a magyar állam egyik rettegett osztagának. Sárgával jelöltük a hivatalos szöveget.

---

Tisztelt X Y! Üdvözli Önt a KEKKH okmány lejárat emlékeztető szolgáltatása!

Tiszteletem és üdvözlöm én is Önöket, ugyanakkor jó napot kívánok. Egyébként mi az a KEKKH? Látom, hogy a levél feladója "Értesítés Központi Rendszertől", de kicsit sok a központi rendszer. Ez melyik?

Ezúton értesítjük, hogy személyazonosító igazolvány okmánya érvényességi idejének lejárati dátuma 2016.09.26.

Köszönöm, ez tényleg hasznos volt. Hogyan jutottak hozzá az adataimhoz, kik Önök?

Annak érdekében, hogy minél előbb kezében tarthassa új okmányát, keresse fel személyesen az Ön által kiválasztott járási/kerületi hivatal okmányirodai ügyfélszolgálatát vagy a megújult Kormányablakok valamelyikét a szükséges iratokkal!

Nem választottam hivatalt... vagy most kell majd választanom? Vagy mehetek bárhova?

(Az ügyintézéshez szükséges dokumentumokról a http://www.kekkh.gov.hu/hu/szig_lejart weboldalon részletesen tájékozódhat.)

Köszönöm. Ezek szerint nem kell semmilyen dokumentum, csak a régi személyim. Legalábbis remélem, hogy csak az.

Az ügyintézés ideje 20 nap, azonban sürgős esetben akár már 24 órán belül is hozzájuthat személyazonosságát egyenértékű módon igazoló magánútleveléhez, gyorsított eljárásban!

Elég lesz egyelőre a személyi. Vagy ez most akkor ugyanaz? Továbbá, kíváncsi vagyok, hogy miért kell a 20 nap, ha 24 óra alatt is elkészülhet.

Felismerve a digitális világ további előnyeit és lehetőségeit, már a KEKKH is rendelkezik saját elektronikus felülettel.

Gratulálok, ezt mi itt az interneten weboldalnak hívjuk. De örülök, hogy az eltelt 20 év alatt sikerült elkészülni. Elárulják a webcímet (az elektronikus felület elérhetőségi azonosítóját), vagy titok? :)

A Webes Ügysegédnek köszönhetően már ezen keresztül is indíthat bizonyos ügytípusokat.

Nagyon jó! Ezt egyébként hol találom? A Webes Ügysegéd mivel tud többet, mint a sima ügytípus indítás?

Az okmányiroda, Kormányablak kiválasztásában segítségére lehet a http://kekkh.gov.hu/hu/oik weboldalon található keresőnk, mely nemcsak eligazít, hanem az ügyintézéshez kapcsolódó egyéb információkat is tartalmazza, valamint a gyors és kényelmes eljárás érdekében lehetőséget biztosítunk előzetes időpontfoglalásra az ország összes okmányirodájába, így ennek köszönhetően minimálisra csökkentheti várakozási idejét.

Hát, erre jó a kereső, más értelme nem sok lenne. Abban tudnak segíteni, hogy gyors és kényelmesen, minimálisra csökkentett várakozási időtől mentes mondatokat olvassak?

Az okmány elkészültét követően SMS vagy e-mail formájában értesítjük, amennyiben erre vonatkozó igényét jelzi munkatársunknál személyes ügyintézésekor.

Igényemet jelzem most. Vagy ha most nem lehet, akkor ezt majd amikor odaérünk, akkor legyen szíves a munkatárs mondani, mert addig úgyis elfelejtem. Köszönöm!

Szolgáltatásainkkal vagy az ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal a nap 24 órájában az alábbi elérhetőségek bármelyikén:

Honlap: www.kekkh.gov.hu

E-mail:1818@1818.hu

Telefonszám: 1818

Külföldről:+36 (1) 550-1858

Köszönöm, és viszont látá... tessék? Hogy még van levél?

Felhívjuk figyelmét az Ön ügyintézését segítő új ingyenes szolgáltatásainkra, melyekkel tovább egyszerűsítheti, gyorsíthatja ügyei intézését.

Ó, szóval az előzőekért fizetni kell? Vagy az akkor nem gyors? Vagy ez most gyorsabb lesz?

Elérhetővé vált a telefonon történő személyazonosítás a Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (Telefonos Azonosítás) keretében, mely segítségével telefonon keresztül is lehetősége nyílik az ügyintézésre.

Ha jól értettem a 2-3x szóismétlésből ítélve, hogy ez egy telefonon történő személyazonosítás. Pont olyan, mint ahogy minden más szolgáltatónál is történik. Megszoktam, használunk mi már ilyet idestova 20 éve, de éppúgy örülök ennek, mint az elektronikus felületnek. (Nagy meglepetés lesz egyébként olyan 10-15 év múlva, hogy már mobiltelefonon is lehet elektronikus felületeket nézni, illetve hogy egyetlen szám is elegendő egy ügyfelet azonosítani, így nem kell minden alkalommal a nem változó születési dátumomat és anyám leánykori nevét megadni minden alkalommal.)

Meghatalmazásait, ügyintézéssel kapcsolatos rendelkezéseit közhiteles módon létrehozhatja és tárolhatja a Rendelkezési Nyilvántartásban, így nem kell azokat papír alapon bemutatni ügyei intézésekor.

Ez biztosan nagyon jó szolgáltatás, de, ha jól értem, úgyis be kell mennem személyesen, kb. minden esetben. Egyébként ezzel kell intéznem az új személyimet?

A közigazgatás iránti bizalmát erősítendő, Időszaki Értesítést kérhet az Ön nevében indított, Önnel kapcsolatos ügyintézésekről e-mail formában az Ön által meghatározott e-mail címekre.

Kérek, köszönöm. Erről kis extra infót hol találok? Válaszoljak most? Vagy ezt intézzem a fenti telefonos szolgáltatással?

A szolgáltatások kapcsán részletes információért keresse a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalat vagy látogasson el a www.kekkh.gov.hu/Rendelkezes vagy a www.kekkh.gov.hu/TelefonosAzonositas oldalakra.

Látom, itt az extra infó, csak kicsit elcsúsztak a sorok egymáshoz képest... Tehát akkor nekem ez most nem kell a személyihez, igaz?

Reméljük, hogy szolgáltatásainkkal hozzájárulhatunk ahhoz, hogy Ön kényelmesebben intézhesse hivatalos ügyeit!

Hát, eddig csak az Okmányirodába kellett volna bemennem, de most már nem tudom, mit kell csinálom. Bizalmam továbbra is rendületlen!

Üdvözlettel:

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

www.kekkh.gov.hu

Hohó, hát ez a KEKKH! Megvan ám! Üdvözlöm, tiszteletem.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.