Hihetetlenül olcsón építene autópályát Simicska Lajos

Tbg
gazdaság
2016 szeptember 05., 05:11
comments 122

A konkurens ajánlatokhoz képest jóval olcsóbban, mintegy 54 milliárd forintért építené meg a Közgép és olasz partnere, az Itinera az M4-es autópályának a magyar–román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakaszát, írja a Világgazdaság.

A lap bepillantást nyert az útépítési tender ajánlataiba, amely alapján a Simicskához köthető ajánlat sokkal olcsóbb, mint a többi. Eszerint a

  • a Közgép-Itinera 54 milliárd,
  • a Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd 83 milliárd,
  • a francia Colas: 84 milliárd,
  • a szlovák és a cseh cégekkel pertnerkedő lábatlani Dömper Kft.: 87 milliárd

forintért vállalnák el a munkát.

Mint a VG írja „A Közgép–Itinera azonban a második legnagyobb súllyal szereplő környezetterhelési értékben is a legjobb ajánlatot tette”, így jó eséllyel nyernie kéne.

Simicska Lajos útépítő cége azután esett ki a nagy nemzeti infrastruktúra-fejlesztési pikszisből, hogy összeveszett a nemzeti nagytőkések felemelkedéséről és bukásáról döntő miniszterelnökkel, Orbán Viktorral.

A korrupciós visszaosztástól mentesült Közgép azóta már próbálkozott meglepően olcsó ajánlattal visszatérni a piacra, ám hiába az adófizetők felé tanúsítot lovagiasság, volt, hogy azért zárták ki a céget hasonló tenderből, mert túl olcsó volt az ajánlata.

„A zászló tehát az összpontszámok alapján is a Közgép–Itinera párosnak áll, körülbelül egyötöddel előzve a legfőbb konkurenseket”

– írja az ajánlatról a VG. (Világgazdaság)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.