A LEGO próbálja eltántorítani az amerikaiakat, hogy még több termékét megvegyék

A LEGO idén úgy döntött, csökkenti a reklámköltéseit az Egyesült Államokban. Erre azért van szükség, mert az amerikaiak annyira keresik a termékeit, hogy a cég nem tudja kiszolgálni a hatalmas keresletet.

A cég vezetői azt mondták a Reutersnek, hogy most inkább lélegzetvételhez szeretnének jutni, és növelni a munkaerőt a gyáraikban.

A LEGO a világ legjövedelmezőbb játékgyára, és az utóbbi pár évben folyamatosan növelni tudta a bevételeit, rendre akár 10-15 százaléknyival is. A növekedés egyik fő forrása az Egyesült Államok volt, ahol a reklámköltések csökkentésével a bevételek is csökkenni kezdtek.

A cégnél azonban azt mondják, ez a stratégia része, ráadásul globálisan még az amerikai visszaeséssel együtt is tovább nőnek a bevételeik. Közben a cég épp építi az első kínai gyárát, és növeli a mexikói, dániai és magyar gyárai kapacitását is, hogy karácsonyra mindenképp ki tudja szolgálni a vevőit. (Independent)