Az Egyesült Államokban is vágtat a stadionprogram, igaz, ott nem az adófizetők állják a teljes cechet: 1,5 milliárd dollárért épül új stadion Atlantában. A georgiai nagyváros amerikaifutball-csapatának, a Falconsnak és európaifutball-csapatának, a Unitednek is ez lesz az otthona 2017-től. (A két csapat közös tulajdonosa Arthur M. Blank, a Home Depot alapítója.) A Mercedes-Benz stadion (ez lesz a neve) költségeinek nem egész egy nyolcadát, körülbelül 200 millió dollárt fizetnek közpénzekből, a többi magántőke.
A hipermodern stadion azért is lesz különleges, mert 53 nemzetközileg elismert művészt kértek fel arra, hogy egy-egy alkotással diszítse a helyet. A munkálatokról hírt adó USA Today megjegyzi, hogy ezek az alkotások azért nem lesznek túl elvontak, inkább a futballközönség igényeihez igazodó, népszerű, könnyebben műveket rendeltek.
A stadion bejárata előtti főhelyen lesz majd a világ legnagyobb madárszobra: egy gigantikus tojáslabdán álló (talán azt elragadni készülő?) fémsólyom, amit – hatalmas magyar sportképzőművészeti siker! – Szőke Gábor Miklós tervezett és építhet meg. Szőke az elmúlt évek legsikeresebb fiatal szobrásza, óriási állatszobrai igen népszerűek, Budapesten van belőlük több mint egy tucat (itt föl van sorolva az összes). Ő készítette Európa legnagyobb lószobrát is, amely a szlovákiai Somorján látható. Leghíresebb alkotása alighanem az Üllői úti Fradi-stadion előtt álló óriássas.
Hasonló lesz az atlantai sólyom is, de még sokkal nagyobb: a magassága 12,5 méter lesz, legnagyobb szélessége (szárnyfesztávolsága) pedig 19,5 méter. A szobor elemeit Budapesten gyártják le, innen darabokban szállítják majd Atlantába. Összesen száz ember vesz majd részt az elkészítésében és összeállításában. (USA Today)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.