Varga Mihály az Emobility Forum 2016 konferencián bejelentette az elektromos autók és haszongépjárművek beszerzését támogató kormányprogramot.
Ezek szerint csak a szélerőművek lettek mumussá, az e-mobilitás kiterjesztése viszont fontos cél, Az idei évre 2 milliárd forint forrást különítettek el a villanyautó-vásárlás támogatására, egy-egy autóhoz ugyanakkor legfeljebb 1,5 millió forint, a vételár 21%-át kitevő pénzbeli dotációt nyújtanak.
A programmal hosszú távra terveznek, jövőre 3 milliárd lesz a keretösszeg.
Csak új, 15 millió forintot meg nem haladó vételárú gépjármű jöhet számításba, a támogatás pedig pályázathoz kötött, jogi, és természetes személyek egyaránt lecsaphatnak a lehetőségre.
Új villanyautókat nem vágnak az emberhez pár millióért, a kínálat a Citroen C-Zero-val indul 8,4 millió forinttól. Szóba jöhet a Nissan Leaf , a Kia Soul EV, VW e-up, vagy a BMW i3-asa is.
"Az elektromos járművek, a környezetbarát technológiák térnyerésével egyszerre leszünk részesei a klímaváltozás és a globális felmelegedés elleni küzdelemnek és teszünk gazdaságunk fejlődéséért, a munkahelyek számának emeléséért" - olvasható a kormany.hu-n, már csak az a kérdés, milyen forrásból érkezik majd az elektromos járműveket kiszolgáló energia.
Szélből biztos, hogy nem.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.