A Facebook ingyen reklámmal jutalmazza a házmesterkedést

A Facebookon és a Youtube-on (meg még egy rakás szocmédia-platformon) évek óta lehet zászlózni a sértő tartalmakat. Sértő tartalom alatt általában gyűlöletbeszédet vagy szélsőséges propagandát értenek. Az oldalak ezzel a gyakorlattal hatékonyabban lépnek fel még az ISIS toborzóüzeneteivel szemben is, de állítólag gyorsabban csapnak le a nyugati államokban előállított szélsőséges tartalmakra is, hiszen ha a felhasználók értesítik a zászlózással az adminokat, akkor értelemszerűen hamarabb észreveszik a sértő tartalmakat.

Most egy új projekt keretében a Facebook Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban teszteli, hogy hat, ha jutalmazza azokat, akik zászlózzák a sértő tartalmakat.

A zászlózók aktivistacsoportjainak eddig majdnem 10 ezer euró értékű ingyen reklámot ajánlott fel a Facebook, mióta elindult ez a kampány.

Zuckerbergék szerint a dolog sikeres, ezért a kampány kiterjesztésén gondolkoznak, és az újabb verzióban már 1 millió eurónyi reklámot ajánlanának, és bárki kaphatna a jutalomból, nem csak az erre regisztrált aktivistacsoportok.

A Youtube hasonló vállalkozásba fogott, és még YouTube Heroes néven promotálja is azokat a felhasználókat, akik a videókat feliratozzák és/vagy zászlózzák a sértő tartalmakat.

Ezzel azonban a Facebook és a Youtube is kapott jócskán kritikát, mondván, hogy a házmesterkultúra terjesztésével a szabad véleménynyilvánításhoz való jogot csorbítják, a notórius zászlózók pedig gyakran visszaélnek a funkcióval, és olyan tartalmakat is zászlóznak, ami nem a felhasználási szabályzatokba ütköző módon sértő, hanem csak az adott felhasználónak nem tetszik.

A nagy techcégeket azért is támadták, mert a zászlózással lényegében ingyen vonják be a felhasználóik munkáját a platformok működtetésébe, ezzel viszont a monopolhelyzetükkel élnek vissza. (Quartz)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.