Még érződik a kvótakampány hatása a pártok támogatottságában

A Publicus Intézet Vasárnapi Hírek megbízásából készült kutatása szerint október első felében sem múlt el a szeptemberi kvótakampány okozta felfokozott hangulat. A kampányok, legyenek választási vagy népszavazási kampányok, általában átpolitizáljak a lakosságot, csökkentik a bizonytalanok, és növelik a pártok támogatóinak arányát.

A választási kedv azonban a szavazások után gyorsan csökkenni szokott, és visszaáll a szokott hangulat.

Eddig azonban októberben nem történt meg ez a visszarendeződés, az október 2-i népszavazás után is nagyjából ugyanolyan szinten maradt a nagyobb pártok támogatottsága. A Fidesz, az MSZP és a Jobbik is megtartotta a táborát az október 2-ra felszedett 26, 12, és 11 százalékon.

Ez egyedül a Fidesz számára komoly eredmény, ők ugyanis a kvótakampánnyal majd 4 százalékot gyúrtak magukon a májusi mélypontjukhoz képest.

A Publicus Intézet szerint a lakosság átpolitizáltságának megtartásához hozzájárult az is, hogy a Népszabadság bezárása heves tiltakozást váltott ki a baloldali ellenzékből, ezzel megtartva a törésvonalakat, és reakcióra késztetve a fideszes tábort is.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.