Az autógyárak lyukat üthetnek az EU környezetvédelmi korlátján

autó
2016 október 24., 14:24
comments 109

A Guardian értesülései szerint a belső égésű motorral felszerelt új európai gyártású autók számára engedélyezhetik egy születőfélben lévő EU-s szabályzatban, hogy 50 százalékkal túllépjék a károsanyag-kibocsátási limitet.

Bár környezetvédők szerint egy darabonként 25 euróba kerülő szűrő beépítésével már érdemben lehetne csökkenteni a szennyezés mértékét, az autógyárak inkább törvényi kiskapukra vadásztak és a törvénykezés lassításában voltak érdekeltek.

Fred de Noyelle / Godong / Photononstop
photo_camera Fred de Noyelle / Godong / Photononstop

Az európai városokban tapasztalható légszennyezés egyik fő formája a szálló por, azaz a finomszemcsés anyagok, ezeknek pedig egyik fő okozója pedig a dízelmotoros autók által kibocsátott kipufogófüst. Becslések szerint évente 600 ezer ember hal meg az EU tagállamaiban légszennyezés okozta megbetegedések következtében, és a betegségek kezelése óriási anyagi terheket is ró az államok egészségügyi ellátórendeszeire.

Ennek ellenére a legtöbb tagállam állítólag támogatta a felhígított tervezetet, ami 50 százalékkal emelné meg a kibocsátási korlátot. A Guardian értesülései szerint amúgy az autógyárak 300 százalékos emeléséért lobbiztak eredetileg.

A törvénytervezet vázlata jelenleg is több tagállamban még napirenden van és a lap arról ír, hogy a gyártók még nem tettek le arról, hogy további enyhítéseket érjenek el a december 7-ei végleges változat megjelentetése előtt. (Guardian)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.