A Fővárosi Közgyűlés szerdán megbízta a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódóan készítse elő az 1-es metróvonal felújításának, valamint az ahhoz szükséges járműbeszerzéseknek a terveit.
A testület 25 igen szavazattal, egyhangúlag hagyta jóvá az erről szóló javaslatot, amelyhez az idén 38 millió, jövőre pedig 622 millió forintos kormányzati támogatás áll rendelkezésre az erről szóló kormányrendelet alapján.
A felújítással a kis földalattit a lehető legteljesebben akadálymentesíteni kell, továbbá a jelenleginél várhatóan hosszabb új szerelvények miatt szükséges a Mexikói úti járműtelep átalakítása is.
A közgyűlés kikötötte, hogy a projektnek tartalmaznia kell a Deák tér, az Oktogon és a Hősök tere megállóinak kapacitásbővítését, továbbá két új állomás létrehozását: az 1-es villamosra történő átszállás érdekében a Hungária körút alatt, valamint a Duna-part könnyebb eléréséhez a Vigadó téren, amely a vonal új végállomása lenne.
Hogy ez utóbbinak mi értelme van, az továbbra is teljes rejtély. Egy ötvenméteres távolságra fekvő új megálló miatt fogják teljesen szétkapni a Belváros közlekedését alighanem hosszú időre. Ráadásul a kisföldalatti kéregvasút, azaz nem is fúrással, hanem jó eséllyel felszíni munkálatokkal fogják elvégezni a meghosszabbítást.
(via MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.