Jöhet a kisföldalatti teljesen értelmetlen meghosszabbítása

A Fővárosi Közgyűlés szerdán megbízta a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódóan készítse elő az 1-es metróvonal felújításának, valamint az ahhoz szükséges járműbeszerzéseknek a terveit.

A testület 25 igen szavazattal, egyhangúlag hagyta jóvá az erről szóló javaslatot, amelyhez az idén 38 millió, jövőre pedig 622 millió forintos kormányzati támogatás áll rendelkezésre az erről szóló kormányrendelet alapján.

Fotó: Wikipedia

A felújítással a kis földalattit a lehető legteljesebben akadálymentesíteni kell, továbbá a jelenleginél várhatóan hosszabb új szerelvények miatt szükséges a Mexikói úti járműtelep átalakítása is.

A közgyűlés kikötötte, hogy a projektnek tartalmaznia kell a Deák tér, az Oktogon és a Hősök tere megállóinak kapacitásbővítését, továbbá két új állomás létrehozását: az 1-es villamosra történő átszállás érdekében a Hungária körút alatt, valamint a Duna-part könnyebb eléréséhez a Vigadó téren, amely a vonal új végállomása lenne.

Hogy ez utóbbinak mi értelme van, az továbbra is teljes rejtély. Egy ötvenméteres távolságra fekvő új megálló miatt fogják teljesen szétkapni a Belváros közlekedését alighanem hosszú időre. Ráadásul a kisföldalatti kéregvasút, azaz nem is fúrással, hanem jó eséllyel felszíni munkálatokkal fogják elvégezni a meghosszabbítást.

A Vörösmarty térről a Vigadóhoz. Tényleg. Minek?

(via MTI)

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.