Már hatszázmillió dollárra becsülik a világ legnépszerűbb gifmegosztó oldalát, a Giphy értékét, írja a Wall Street Journal.
A Giphy sikere valóban töretlennek látszik: naponta százmillióan nézik rajta a rövid, néhány másodperces mozgóképeket, amelyeket általában híresebb filmekből, népszerű hírvideókból, virális videórészletekből készítenek a felhasználók.
A New York-i cég célja nem más, mint hogy ők legyen a nyolcvanas években, a személyi számítógépek elterjedésének hajnalán feltalált GIF-világ YouTube-ja. Az év elején még csak háromszázmilliósra taksált cég az idén újabb befektetőket vonzott magához, így duplázta meg év végére értékét.
A kérdés már csak az, hogyan lehet mindebből pénzt csinálni. Egy dologra ugyanis még nem jöttek rá a Giphynél, arra, hogyan tud az oldalt látogató több száz millió felhasználó kiszolgálása mellett valódi pénzt is, azaz bevételt csinálni.
A 75 fős cégben most tehát, hogy óriási GIF-adatbázison dolgoznak, amelynek kereshetővé tételével próbálnak a YouTube-hoz hasonló mozgóképes, médiaszolgáltatást csinálni. (WSJ)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.