Amíg te nevettél rajtuk, ők pénzt csináltak a gifekből

Már hatszázmillió dollárra becsülik a világ legnépszerűbb gifmegosztó oldalát, a Giphy értékét, írja a Wall Street Journal.

A Giphy sikere valóban töretlennek látszik: naponta százmillióan nézik rajta a rövid, néhány másodperces mozgóképeket, amelyeket általában híresebb filmekből, népszerű hírvideókból, virális videórészletekből készítenek a felhasználók.

A New York-i cég célja nem más, mint hogy ők legyen a nyolcvanas években, a személyi számítógépek elterjedésének hajnalán feltalált GIF-világ YouTube-ja. Az év elején még csak háromszázmilliósra taksált cég az idén újabb befektetőket vonzott magához, így duplázta meg év végére értékét.

A kérdés már csak az, hogyan lehet mindebből pénzt csinálni. Egy dologra ugyanis még nem jöttek rá a Giphynél, arra, hogyan tud az oldalt látogató több száz millió felhasználó kiszolgálása mellett valódi pénzt is, azaz bevételt csinálni.

A 75 fős cégben most tehát, hogy óriási GIF-adatbázison dolgoznak, amelynek kereshetővé tételével próbálnak a YouTube-hoz hasonló mozgóképes, médiaszolgáltatást csinálni. (WSJ)

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.