Az év végégig tesztelik, sikeres próba esetén pedig 2017-től üzembe is állíthatják Alsó-Szászországban a legújabb típusú, zéroemissziós vasúti szerelvényeket, az Alstom hidrogéncellás Coradia iLint fantázianevű vonatait.
Ezek a még nem villamosított szakaszokon közlekedő dízelmozdonyos szerelvényeket válthatják fel - ilyenből jelenleg négyezer fut Németországban.
Az új szerelvények elektromos hajtásúak, az energiát részben a hibrid-üzemű autóknál már ismert módon, a fékezéskor keletkező energia visszatáplálása biztosítaná, részben viszont a vasúti közlekedésben most először használt üzemanyagcellák.
A vonatok tartályokban hidrogént szállítanának magukkal, ami a környezetből felvett oxigénnel vegyítve áramot termel, miközben égéstermékként csak vízgőzt és kondenzált vizet bocsát ki.
A gyártó Alstom adatai szerint szerelvényei napi 700 kilométert is megtehetnek akár 140 km/h-ás sebességgel haladva. Az új szerelvények halkabbak is lennének, mert a dízelmotor kiesésével csak a légellenálás és a súrlódás keltene zajt. (Via The Independent)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.