Németországban 2017-ben üzembe állhat a jövő vonata, a gőzmozdony

Feliratkozás a Járvány hírlevélre

Minden hétköznap elküldjük, amit a járványról tudni érdemes. Iratkozz fel, és vigyázzunk egymásra!

Az év végégig tesztelik, sikeres próba esetén pedig 2017-től üzembe is állíthatják Alsó-Szászországban a legújabb típusú, zéroemissziós vasúti szerelvényeket, az Alstom hidrogéncellás Coradia iLint fantázianevű vonatait.

Ezek a még nem villamosított szakaszokon közlekedő dízelmozdonyos szerelvényeket válthatják fel - ilyenből jelenleg négyezer fut Németországban.

Az új szerelvények elektromos hajtásúak, az energiát részben a hibrid-üzemű autóknál már ismert módon, a fékezéskor keletkező energia visszatáplálása biztosítaná, részben viszont a vasúti közlekedésben most először használt üzemanyagcellák.

A vonatok tartályokban hidrogént szállítanának magukkal, ami a környezetből felvett oxigénnel vegyítve áramot termel, miközben égéstermékként csak vízgőzt és kondenzált vizet bocsát ki.

A gyártó Alstom adatai szerint szerelvényei napi 700 kilométert is megtehetnek akár 140 km/h-ás sebességgel haladva. Az új szerelvények halkabbak is lennének, mert a dízelmotor kiesésével csak a légellenálás és a súrlódás keltene zajt. (Via The Independent)

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.