Egy-kétmilliárdot kereshetett Csetényi Csaba csak a kormányzati szerződések idei jutalékain

Mindig nagy a bizonytalanság akörül, hogy valójában mennyit keresnek a kormányközeli csókosok egy-egy nagyértékű szerződésből, hiszen mondjuk egy reklámkampány bruttó értéke nem sokat árul el arról, hogy abból konkrétan mennyi marad a tendernyertes zsebében. Ezért érdekes a Magyar Nemzet cikke, amiből kiderül, hogy Csetényi Csaba médiavállalkozó két cége mekkora jutalékot kapott több idei kormányzati kommunikációs kampány hirdetéseinek elhelyezéséért. A lap ugyanis közérdekű adatigényléssel fordult az ügyben a Miniszterelnöki Kabinetirodához.

Azt kérdezték, hogy a kvótanépszavazást megelőző kampány médiavásárlásaiért mekkora jutalékot kapott a  Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. A hivatalos válasz az volt, hogy a nettó 5,9, vagyis a bruttó 7,5 milliárd forintos kampányban

az általuk elhelyezett hirdetések értékének 15 százalékára igényt tarthatnak reklám-közzétételi díjként.

Ez a Nemzet szerint a nettót nézve 900 millió, a bruttót alapul véve 1,2 milliárd forintot jelent. A Magyar Nemzet azonban megnézte, hogy tavaly december óta milyen további, szintén a népszavazáshoz kötődő szerződéseket kötött a kormány a két említett céggel. Arra jutottak, hogy összesen 12,5 milliárd forint értékben szerződtek. Ha a jutalék mindegyiknél 15 százalékos volt, az 1,9 milliárdot jelentene.

A cikk megjegyezi, hogy a kérdéses időszakban ezeket felül több, reklámkészítésre és hasonlók feladatokra vonatozó egyéb szerződést is kötöttek a két céggel.



Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.