A TV2 iszonyúan aggódik a médiaetikai szabályok megszegése miatt

Másodszorra is nekifutott a lejártó riportjának a TV2, amivel szombaton csak saját magát sikerült beégetnie, mivel egy névazonosság miatt teljesen másról mutattak képeket, miközben bele akartak szállni a hvg.hu újságírójába, Gergely Zsófiába. Az újságírót azért kezdték el támadni, mert megírta, hogy Várhegyi Attila, a korábban sikkasztásért elítélt szolnoki polgármester, akinek most is fontos szerepe van a kormánypárti média alakításában, szívinfarktust kapott.

Csakhogy helyette a Négy Mancs nevű állatvédelmi szervezet projektvezetőjét mutogatták, akit szintén Gergely Zsófiának hívnak.

Andy Vajna csatornája már aznap kapcsolt, hogy valami nem stimmel, ezért Facebookon kértek elnézést a baklövésért. De ez persze nem jelentette azt, hogy le is szállnak az újságíróról. A vasárnapi adásukban újra nekifutottak a riportnak.

Az erről szóló helyreigazítást úgy közölték, hogy visszakézből az elemi médiaetika semmibevételével vádolták meg a hvg.hu újságíróját, ami a TV2-től azért elég viccesen hangzik.

Majd büszkén mutatták be, hogy végre sikerült szerezniük az MTVA-tól egy régi felvételt az újságíróról, akiről újra elmondták, hogy „durván megsértette a legelemibb személyiségi jogokat, amikor a Fidesz egykori pártigazgatójának egészségi állapotáról” írt. Hozzátettek, hogy ha Várhegyi feljelentést tesz, akkor az újságírónak súlyos büntetőjogi következményekkel kell szembenéznie, akár két év börtönt is kaphat.

Majd az elmúlt időszak lejáratási botrányaiban központi szerepet játszó csatorna, ami a keményebb riportjait néha név nélkül készíti el, azzal vádolta a hvg.hu újságíróját, hogy „az elmúlt hónapokban számos lejáratási botrány központi alakja” volt, és hozzátették, hogy „ezekhez a karaktergyilkosságokhoz arcát nem adta”, miközben egy olyan cikket mutatnak a képernyőn, ami mellett ott van Gergely Zsófia neve. Mintha Gergely Zsófia hibája lett volna, hogy a szombati anygagukkal annyira mellélőttek.