Bár eddig is Európa élmezőnyébe tartozott drágaságával a Budapest-Esztergom vasútvonal, idén még tovább drágulhat a már majd tíz éve tartó felújítási projekt. Bucsky Péter a Figyelőben megjelent cikke szerint idén újabb 49 milliárdot költhetnek a vasútvonal felújítására az eddig elköltött legalább 79 milliárd forint mellett.
A Budapest-Esztergom vasútvonal eddigi rekordforgalmát 2011-ben bonyolította, abban az évben 2,8 millióan utaztak rajta. Összehasonlításképp a 3-as metrón naponta félmillióan utaznak, vagyis egy hét alatt többen használják, mint az esztergomi vonalat az eddigi legjobb évében. Mégis, a kormány a 3-as metró 171 milliárdos felújítási tervét sokallta, az esztergomi vonalra viszont az idei 49 milliárdos összeggel együtt tíz év alatt 156 milliárdot különített el.
Utasra vetítve még drámaibb a különbség. Míg az esztergomi vonalon utazó minden egyes utasra
1421 forintnyi EU-s és állami forrás jut,
addig a 3-as metró felújítására sokallt 171 milliárddal számítva ott az összeg
utasonként 31 forint lenne,
ha a költségeket 30 évre osztjuk le. Mindehhez már csak annyit tennék hozzá, hogy Budapesttől Esztergomig egy teljes árú jegy 1120 forint, vagyis kevesebb, mint amennyi támogatás utasonként jár 30 évre leosztva. (Via Figyelő. Címlapképünkön a méltóságos urak egy, a vasútvonal felújításához kapcsolódó beruházást avatnak. A jelek szerint lesz még lehetőségük átadni ezt-azt a párszor már átadott vasútvonalon.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.