Tömegével hagyják el az iskolákat a hátrányos helyzetű vidékeken a gyerekek

Hiába büntetik immár a családi pótlék megvonásával azokat a családokat, amelyek gyermekei ötven óránál többet hiányoznak az iskolából, a felszínen kedvezőnek tűnő adatok ellenére egyre súlyosabb probléma az iskolakerülés, írja a Magyar Nemzet az oktatást is felügyelő Emberi Erőforrások Minisztériumától megszerzett adatokra hivatkozva.

Ezek alapján összességében csökkent a lógós diákok száma, de az adatok mélyére nézve kiderül, hogy csak a középfokú oktatásban javult a helyzet. Az általános iskolákban, azokon belül is főleg a hátrányos helyzetű vidékeken évről évre egyre több iskolakerülőt regisztrálnak.

Ez alapján a kormányzati szigor eredménytelennek bizonyult. Az érvényes szabályozás szerint ugyan megvonhatják a családi pótlékot azoktól a családoktól, melyek gyermekei ötven óránál többet hiányoznak, a lógás pont azokon a vidékeken a legjellemzőbb, ahol a pótlék nagyon fontos része a családok megélhetésének.

És ami ennél is rosszabb, az adatok szerint a lógás csak a kisebbik probléma.

A nagyobbik az, hogy egyre többen hagyják félbe az iskolát, és kezdik a felnőtt életet mindenféle végzettség nélkül. Ami aztán ellehetetleníti elhelyezkedésüket a munkaerőpiacon, ahol egyre kevesebb munkalehetőség van képzetleneknek.

A lemorzsolódás egyben magyarázat arra a statisztikai diszkrepanciára is, amely alapján úgy tűnhet, hogy a középfokú oktatásban javult a helyzet. A Magyar Nemzet szerint valójában csak azért lett kevesebb a lógás a középfokú oktatásban, mert a tankötelezettség 16 évre csökkentésével az iskolák megszabadulhatnak a problémás gyerekektől, akik, ha már egyáltalán nem járnak iskolába, lógni se tudnak.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;