A végleges számok még nem futottak be az Uber 2016-os eredményéről, de a Quartz a korábbi adatok, az első fél év 1,3 milliárd dolláros és a harmadik negyedév 800 millió dolláros vesztesége alapján úgy számolja, hogy
akár 3 milliárd dolláros, ~875 milliárd forintos
veszteséggel zárhatta az évet. Ami még akkor is brutális veszteség, ha közben a befektetőktől 13 milliárd dollárt gyűjtött be, és a cég értékét 68 milliárd dollárra becslik. Az Uber a pletykák szerint 2017-ben tőzsdére mehet, márpedig az IPO előtt érdemes lenne bizonyítania, hogy a pénzégetés mellett a bevételtermeléshez is ért.
Az mindenesetre különös, hogy fennállása során idén először
nem tarifacsökkentéssel kezdte az évet.
Az Uber eddig minden januárban jelentősen csökkentette tarifáit. Ebben volt ráció, mert a téli hónapokban csökkenő forgalmat fel lehetett pörgetni az árcsökkentéssel. Az Uber saját statisztikái szerint sofőrjeik például minden évben jól jártak ezzel, mert bár fuvaronként kevesebbet kerestek, a fuvarszám növekvése összességében mégis jelentősen növelte a bevételeiket.
De hogy ennek az Uber profitjára milyen hatása volt, azt a cég eddig és most is titkolja. Az viszont árulkodó, hogy az árcsökkentés befagyasztásának ötlete az Uber legnagyobb piacát, a New York-it felügyelő managementtől jött. (Via Quartz)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.