A UPS csomagszállító cég úgy tervezi az autók útvonalait, hogy minél kevesebb legyen bennük a balkanyar (bal oldali közlekedésű országokban értelemszerűen jobbkanyar).
A cég logisztikai szakemberei kiszámolták: az autók rengeteg időt és üzemanyagot pocsékolnak el azzal, hogy a kereszteződésekben a balra kanyarodáskor bevárják, hogy elhaladjon a szembejövő forgalom, ezért a UPS útvonaltervező szoftverét úgy állították be, hogy minél kevesebb legyen a balkanyar. Persze van, hogy elkerülhetetlen a balra kanyarodás, de sikerült a balkanyarok arányát 10 százalékra csökkenteni. A cég szerint ezzel évi 10 millió gallon (37 854 117,8 liter) üzemanyagot spórolnak meg az autók, nem beszélve arról, hogy 22 ezer tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak a levegőbe, és évente 350 000-rel több csomagot szállítanak ki, mint korábban, amikor még nem figyeltek a balkanyarok elkerülésére.
Az új rendszerrel egyúttal sikerült 1100-zal csökkenteni a világszerte üzemelő UPS-teherautók számát, ami azt jelenti, hogy a járművek összesen 28,5 millió mérfölddel kevesebbet tesznek meg, mint korábban - azzal együtt, hogy az egyes járatok a balkanyarok hiánya miatt hosszabb utat tesznek meg, mint a rendszer bevezetése előtt. (Quartz)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.