Csapdába ejtette az önvezető autót a semmirekellő művész

Tbg
közlekedés
2017 március 18., 12:05

James Bridle konceptművész legújabb projektjében azt mutatja meg, mennyire könnyű csapdába ejteni egy autuatót (nehézkes magyar nevén: önvezető autót).

Az „Autonomous trap 001” nevű projektjében nem csinált más csak gondolkodott egy sort, vett egy vödör fehér festéket, és el is készítette a tökéletes csapdát. A kísérletről videó is készült:

Autonomous Trap 001 from stml on Vimeo.

A művész azt igyekezett bemutatni, mennyire fontos a kontextus az emberi gondolkodás számára, és hogy ez mennyire nehezen követhető a mesterséges intelligenciának.

Bridle egy üres parkolóba ment és rajzolt egy fehér kört, illetve a körvonal külső oldalára szagatott vonalakat festett. 

Azt a KRESZ-ből mindenki tudja, hogy záróvonalat nem szabad átlépni, ellenben szagatott vonalat igen. De mi van akkor, ha befelé nyitott a rendszer (szaggatott a vonal), de bentről kifelé már zárt? 

Na, ezt a kivételes, és persze gonosz trükköt az autoautó intelligenciája nem tudta feloldalni. (Feltehetően ennek amúgy örülni kell, az Uber pl. simán kiengedett olyan autoautókat forgalomba, amelyek fittyet hánytak az útburkolati jelekre.)

A csapdába esett autoautó esete tehát jól mutatja, hogy az önvezető autóknak, ahhoz hogy rendesen viselkedjenek a közúti közelekedésben, még sokat kell tanulniuk – legalábbis olyan környezetben, ahol nem teljesen egyértelműek a szabályok, vagy éppen azok, de csak bizonyos kontextusban működnek. (TechCrunch)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.