Annyira érezni akarta a korszellemet a Pepsi, hogy 24 órán belül kénytelen volt visszavonni új reklámját

Pedig papíron biztos jó ötletnek tűnt, a meetingen egymás vállát veregethették a kreatívok, aztán mégsem lett olyan jó vége annak, hogy a Pepsi megpróbálta korunk nagy ügyeit belefűzni reklámjába.

A millennialok felfokozott politikai érdeklődését meglovagolni próbáló reklámban Kendall Jenner modell/valóságshowszereplő fotózás közben megpillantja, hogy utcai tüntetés zajlik éppen:

Ezt látva félredobja szőke parókáját (a divatvilág hazugságait mintegy!), és csatlakozik hozzájuk:

A menetben új barátokra lel, többek között a hidzsábos fotóslány és a társadalmilag tudatos csellista fiú személyében. A tüntetők valamiért jégbe hűtött kólával is készültek, Kendall fel is markol egyet, majd hirtelen az első sorban találja magát, ahol a nemzetközi tiltakozáskultúra egyezményes jelével, a Pepsi-brofisttel köszönti egyik harcostársát:

Végül a videó csúcspontján újraértelmez mindent, amit valaha gondoltunk ellenállás és rendőrség viszonyáról:

Ahogy a Wired magazin fogalmaz: a videó megcsinálta a lehetetlent, és egyesítette az egész internetet. Szélsőbaltól szélsőjobbig példátlan egységben gyűlölte mindenki, mémek milliói születtek, az egyik legtöbbet idézett reakció pedig Martin Luther King legfiatalabb lányáé volt, aki csak annyit írt: 

Ha apám tudta volna, mire képes egy Pepsi!

A Pepsi egy nap internetvihar után közleményt adott ki:

"A Pepsi az egység, a béke és a megértés globális üzenetét próbálta megfogalmazni. Jól látszik, hogy tévedtünk, ezért elnézést kérünk. Nem akartunk elbagatellizálni semmilyen súlyos kérdést. A hirdetést ezért visszavonjuk."

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.

Nélkületek nincs 444

Csak a 444 és a sajtószabadság ügye mellett elkötelezett olvasók támogatása teszi lehetővé, hogy alaposan tudjunk foglalkozni a legfontosabb témákkal.