Ez a konzultáció már az a szint, amitől leesik rólam a gatya

Ha van videó, ami az elmúlt napokban biztosan mindenkinek szembe jött Facebookon, az a nemzeti konzultációra alsónadrágban válaszoló Schilling Árpád volt.

A felvétel óriási sláger lett, a Facebookon 1,1 millió megtekintésnél jár, és persze a fene tudja, hogy az automatikus indítások és az algoritmus-varázslat miatt ez pontosan mit jelent, de az biztos, hogy nagyon-nagyon sokan látták, ahogy a Krétakör alapítója zokni-papucsban, egy roller társaságában olyanokat mond, hogy 

"A CEU-val nem konzultálsz, velem meg igen? Hát, te akartad"

aztán pontról pontra veszi a konzultáció valóban elképesztően hazug állításait.

Megkérdeztük Schilling Árpádot, hogyan készült a videó.

A rendező elmesélte, olyan erős hatással volt rá, amikor elolvasta a kérdéseket, hogy azonnal reagálni akart. Az egész nem volt eltervezve - a levél elolvasása után kamerát fogtak a családdal, és mondta, ami eszébe jutott.

Jó, de a mindenkit leginkább foglalkoztató kérdés mégicsak az: 

miért alsónadrágban???

"Ez a konzultáció már az a szint, amitől leesik rólam a gatya. Azt is ki akartam fejezni ezzel, hogy akik összeállították, azok is ennyire vehették komolyan, röhögve, egy sör mellett írták össze ezeket a kérdéseket" 

- mondta Schilling, aki szerint a kérdőív olyan színvonalú, hogy azon látszik, a kormány már a saját táborát se veszi komolyan.

Azt mondja, azoknak szánta a videót, akiknek van humoruk, de az is igaz, hogy nagyon felbosszantotta maga a konzultáció, és az is, hogy

"már nem akad fenn ezen senki nyilvánosan, az ellenzék sem csinált semmit."

Bár a vizuál alapján azt hinné a néző, Falus Ferenc legendás ice bucket challenge-e volt az inspiráció, ez Schillingnek csak utólag jutott eszébe. A rollert azért dramaturgiai okokból helyezték el a képen, és azt mondja, a család is nagyon élvezte a forgatást.

Arra nem számított, hogy ekkorát fog szólni a videó, de 10 ezer lájk után készített egy folytatást, amiben már szmokingban szólítja meg a rektorokat és a MTA elnökét.

Arról azért nincs szó, hogy mostantól bárki ha alsónadrágban formál véleményt a Facebookon, akkor garantált a siker. Most viszont a felfokozott közéleti hangulat, a közvetlen fogalmazás és a bátor vizuál kombinációja összehozott egy nagy slágert.