Az állami támogatásoknak köszönhetően jelentősen emelkedett az elektromos járművek értékesítése Kínában, bár tavaly még így is kevesebb mint 2 százaléka volt elektromos az összesen értékesített 28 millió járműnek.
Tehát lassan halad az átállás, és állami pénzégetés helyett inkább magát az autóipart próbálják noszogatni pár iránymutató rendelkezéssel.
Egy készülőben lévő törvénytervezet szerint a gyártóknak egy meghatározott kreditrendszer alapján 2020-ig fokozatosan növelniük kell majd az elektromos járművek részarányát eladásaikban: a kreditrendszerbe az elektromos járműveket hatótávolságuk és a hajtásláncuk alapján sorolják majd be.
A törvénytervezet szerint az autógyártóknak jövőre eladásaik nyolc százaléka, 2019-ben tíz százaléka, 2020-ra pedig 12 százaléka után kell majd elektromos járművek után kapott kreditet felmutatniuk.
A Kínai Autógyártók Szövetsége szerint az idén előreláthatólag öt százalékkal bővül majd a világ legnagyobb autópiaca. Az autóipari vállalatok ezért - miközben az Egyesült Államokban nem nagyon erőltetik az elektromos autók gyártását -, Kínában a piac mérete és a szabályozások miatt hajlandóak többet áldozni új elektromos és hibrid járművek fejlesztésére.
A Volkswagen 13 új elektromos modell bemutatását tervezi 2020-ig, majd újabb 10 elektromos járművet dob piacra 2020 és 2025 között. A tervezett új modelleken kívül a Volkswagen, a kínai Anhui Jianghuai Automobile Grouppal közös vállalatot alapítva, egyéb elektromos modellek bemutatását is tervezi.
Sőt a Toyota is bejelentette, hogy jövőre megkezdi a hibrid modellek gyártását Kínában, bár a tisztán elektromos autók kínai piaci bevezetésére nem nevezett meg időpontot. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.