Ha valamihez a magyar bürokrácia hozzáér, az egészen biztosan bonyolultabb lesz, még akkor is, ha a szándék alapvetően jó.
Így történt az autók fenekére szerelhető kerékpártárolókkal is, amihez egészen elképesztő köröket kell befutnia az autósnak, ha egyébként csak annyit szeretne, hogy a családdal együtt a bicikliket is szállíthassa.
A szürke rendszámmal, amit a tárolóra kell szerelni, is így történt, hiszen mint kiderült, a kormány új szabályozása rémálommá tette azok életét, akik ki szerették volna váltani a szürke rendszámot.
A TotalCar összegyűjtötte a kezdeti problémákat:
De ezzel még nincs vége, a Magyar Közlekedéspolitikai Egyesület most állásfoglalást adott ki (MTI-OS), amelyben az egész szabályozás azonnal újragondolását kéri.
Mint írják:
„Egyesületünk álláspontja szerint indokolatlan adminisztrációs és pénzügyi többletterheket ró a kerékpározó társadalomra. Az igénylés folyamata bürokratikus, sokszor teljesíthetetlen feltétellel. Elég arra gondolni, hogy a kerékpártartónak rendelkeznie kell az eredeti bizonylattal, ha ez elveszett és a gyártótól sem tudja pótolni az igénylő, akkor nem jogosult a szürke rendszámra.”
És a bürokratikus akadályoknak még nincs vége:
„A beszámolók szerint számos esetben a műszaki vizsgaállomáson derült ki, hogy ki kell alakítani a szürke rendszám megvilágítását biztosító fényforrást, a csomagtérajtóra szerelt kerékpártárolók esetében, ezáltal további költségnövekedést okozva.”
Címlapkép: Totalcar
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.