Külföldi példák nyomán kabinos drótkötélpályával kapcsolná össze Róma központjával a város egyes nyugati kerületeit Virginia Raggi főpolgármester.
A négy kilométer hosszú drótkötélpálya az A-metróvonal Battistini kerületben lévő végállomását kötné össze Casalotti külső kerülettel.
A polgármester szerint a tervezett funivia, 90 millió euróba (28 milliárd forint) kerülne, olcsóbb lenne minden más megoldásnál, menetirányonként óránként maximálisan 3000 utast szállíthatna 21,6 kilométeres óránkénti átlagsebességgel, vagyis a teljes táv megtétele 19 percig tartana. Hétköznaponként átlagban 43 ezer utassal számolnak.
Virginia Raggi hivatkozott egy felmérésre, miszerint a két érintett kerület lakosainak 65 százaléka venné igénybe az újszerű közlekedési eszközt, és reményét fejezte ki, hogy a projekt még mandátuma lejárta előtt konkretizálódik.
A projekt keddi bemutatóján hivatkoztak arra, hogy hasonló létesítmények sikeresen működnek néhány más világvárosban, így Londonban, Ankarában, Mexikóvárosban és Rio de Janeiróban.
A funivia minden más alternatívánál olcsóbb megoldás lenne, működtetése, karbantartása és az amortizáció évi 1000 utasként mindössze 300 euró lenne, szemben a metró 1440, a busz 560 és a villamos 530 eurójával - számolta ki a római önkormányzat közlekedési tanácsnoka, Linda Meleo. (MTI, Republica)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.