Rájöttek, hogy értelmesebb a rozsdaövezetbe építeni a Közlekedési Múzeumot, mint a Városliget alá

A Városliget Zrt. belátta, hogy a 15 milliárdból újjáépülő Közlekedési Múzeum épületébe nem fog beférni a régi gyűjtemény. Ezért a térszint alatti kiállítóterek sem építik meg. 

Baán László az erről szóló közleményében azt írta, hogy „a Közlekedési Múzeum lebontott épületében mintegy 4500 négyzetméter kiállítótér volt. A múzeum történeti épületének rekonstrukciójára vonatkozó, az elmúlt két évben készült tervek – az épület térszint alatti bővítésével számolva – ezt duplájára, 9000 négyzetméterre növelték. A kibővített kiállítótér az eddigi kiállításoknál minden szempontból jóval átfogóbb, sokkal több közlekedési eszközt bemutató közlekedési kiállítás megvalósítására lett volna alkalmas, de a Közlekedési Múzeum gyűjteményének (vasúti járművek, autóbuszok, villamosok, stb.) teljes körű bemutatását ez sem tette volna lehetővé”.

Korábban írtunk már arról, hogy értelmesebb helyeken a közlekedési múzeumokat nem a föld alá, a közparkokba, hanem a rozsdaövezetekbe építik

A közlemény szerint ezzel összhangban a városligeti épület újjáépítésére vonatkozó eddigi tervek módosulnak, és nem lesz szükség térszint alatti kiállítási terek létrehozására. 

Az új helyszínről a kormány néhány hónapon belül hoz döntést. 

Egy munkagép a Közlekedési Múzeum épületének bontásán a Városligetben 2017. január 6-án.Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Vitézy Dávid, a múzeum igazgatója a Facebookon azt írta, hogy 

az új helyszínt már keressük, elsődlegesen a fővárosi vasút által felhagyott rozsdaövezeti ingatlanokon”. 

Hozzátette, hogy mivel a korábban tervezett föld alatti bővítésre így már nem lesz szükség, így „az épületet nem Közlekedési Múzeumként, hanem a műszaki muzeológia új első számú kiállítóhelyeként, a magyar innováció és feltalálók történetét bemutató kiállítással kelhet új életre”.