Hogy ez eddig miért nem jutott a konténerhajós cégek eszébe!

olaj
2017 június 11., 20:05

Egy konténerszállító hajó ugye így néz ki (a nagy az):

Konténerszállító hajó - a légellenállás eddig nem volt tényező a dizájnban
photo_camera Konténerszállító hajó - a légellenállás eddig nem volt tényező a dizájnban

A konténerszállító hajók üzemanyag-fogyasztása pedig így néz ki:

Vagyis egy átlagos, 8000 konténeres hajó átlagos sebesség mellett átlagosan 200 tonna olajterméket éget el naponta a tengeren. Ennyi gázolajjal egy Golf TDI körülbelül 4,2 millió kilométert tudna megtenni (vagyis inkább tíz Golfot kéne ehhez elhasználni, amíg végeznénk). Vagyis egyetlen ilyen hajó napi fogyasztásának két százalékával egy dízel Golf 84 ezer kilométert gurulhatna, átlagos magyar futásteljesítmény mellett úgy öt évig róhatná az utakat.

Hát ennyi olajat spórolnak meg NAPONTA azok a hajók a japán Mitsui O.S.K. Lines tesztjének eredménye szerint, amelyek ilyen szélvédőt kapnak az orrukra, a rakomány elé:

A fehér ív az. (Kép: Mitsui OSK Lines)
photo_camera A fehér ív az. A japán hajós cég teszteredményei szerint 17 csomós sebesség mellett a kísérleti szélvédős hajó átlagosan 2%-kal fogyasztott kevesebbet, mint a csupasz orrú hajók (Kép: Mitsui OSK Lines)

Természetesen egy ekkora hajónál messze nem a levegő, hanem inkább a víz ellenállásának leküzdése emészti fel a legtöbb üzemanyagot és juttatja a legtöbb szén-dioxidot a légkörbe, de ezekben a méretekben még egy ilyen szinte mellékes apró optimalizálás is ilyen irdatlan mértékű eredményt hozhat abszolút értékben.

Tényleg fura, hogy ez az ötlet eddig senkinek nem jutott az eszébe!

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.