1,7 millió forintos sérelemdíjat kell fizetnie a TV2-nek, mert egy másik Gergely Zsófiát mutattak be a lejárató anyagukban

Novemberben a hvg.hu megírta, hogy Várhegyi Attila, a kormánypárti média egyik kulcsembere infarktus kapott. A TV2 erre a Tényekben lehozott egy lejárató anyagot Gergely Zsófiáról, mondván, a viselkedése etikátlan, és valakinek az agyvérzését megírni személyes adattal való visszaélésnek számít.

De a riportban végig egy másik Gergely Zsófia képét mutogatták, akinek köze sincs az ügyhöz, a civil szférában dolgozik. A riportot gyorsan le is szedték a Tények oldaláról, a 24.hu viszont lementette.

A csatorna Facebookon elnézést kért, a riportot készítő munkatársukat később kirúgták, de a képeken szereplő Gergely Zsófiát a csatorna azóta sem kereste meg bocsánatkéréssel. Ez a HVG interjújából derült ki, amit Gergely Zsófia készített a véletlenül lejáratott névrokonával. A civil szférában dolgozó Gergely Zsófia túltette magát a történteken, de azt mondta, beperli a csatornát személyiségi jogai megsértése miatt: „Sokat gondolkodtam rajta, például mert nem szeretném, ha rám sütnék, hogy a pénz miatt indítok pert. De végül úgy döntöttem, hogy igen, már fel is kértem egy ügyvédet. Mert mélységesen felháborító az, hogy ezt így meg lehetett tenni.”

A hvg.hu most azt írja, a TV2 áprilisban elsőfokon veszített, majd fellebbezett, de most a másodfokú bíróság elutasította őket, így a jogerős ítélet alapján 1,7 millió forint sérelemdíjat fizethet a csatorna.