Az Amazon szabadalma megakadályozná, hogy az üzletekben a mobilodon meg tudd nézni, máshol olcsóbb-e egy termék

Évek óta panaszkodnak a könyvterjesztők a nyugati országokban, hogy meredeken esik a forgalmuk az Amazon miatt. Nemcsak a jól ismert problémáról van szó, hogy az emberek inkább online vásárolnak, és ezért látogatnak kevesebbet könyvesboltokba, van a sztorinak még egy vetülete: sokan ugyan továbbra is szeretnek könyvesboltokba menni, hiszen ott jobban lehet nézelődni és bele lehet lapozni a könyvekbe, de aztán nem veszik meg ott helyben a kinézett műveket, hanem inkább még a helyszínen felmennek telefonjukon az Amazon honlapjára, és megnézik, nem lehet-e olcsóbban kapni ugyanazt. 

Most viszont az Amazon megjelent az offline könyvesboltok piacán is, az Egyesült Államokban sorra nyílnak a hagyományos boltjaik. (Amit amúgy nagyon lelketlennek tartanak az első kritikák.) És ezért felmerült, hogy esetleg fellépnének a boltokban az árakat rögtön a netes árakkal összevető vásárlókkal szemben. 

A Verge ír arról, hogy az Amazon beadott egy szabadalmat, ami egy olyan fejlesztésre vonatkozik, ami megakadályozná a boltba látogató vásárlókat, hogy telefonjaikon árakat ellenőrizzenek. 

A Physical Store Online Shopping Control névre keresztelt szabadalom egy olyan mechanizmust takar, mely segítségével a kereskedő figyelni tudja a bolt saját wifijére csatlakozó eszközök forgalmát, többek között hogy milyen oldalakat látogat és mikre keres rá a vásárló, majd az információ birtokában több lehetséges út közül is választhat. 

Nem csak a blokkolás merül fel, de például ha egy versenytárs honlapjára mész fel, akkor a hálózatban ehelyett értesítés érkezhet arról, hogy mi akciós jelenleg abban a boltban, ahol vagy, valamint akár egy kupont is kaphatsz a böngésződbe. De igen, a szabadalomnak a része a blokkolás is, hogy egyes rivális oldalakat egyszerűen letiltson ilyenkor a böngésződ.

Ezen kívül a keresési eredményeiddel összecsomagolva a rendszernek pontos információja lenne a hollétedről is az áruházon belül, ezért lehetőségük lenne odaküldeni egy eladót, hogy szóban ajánljon neked termékeket. 

A szabadalmat még 2012-ben adta be az Amazon, de csak a közelmúltban hagyták jóvá. Persze csak egy szabadalomról van szó, egyáltalán nem biztos, hogy a vállalat a közeljövőben tervez is ilyen rendszert elindítani, de Jeff Bezos módszereit ismerve annyira meglepve se lehetnénk azért. 

Ami szintén fontos részlet, hogy a mechanizmus a szabadalom szerint csak az üzlet wifijére csatlakozó vásárlókat érintené, azaz a mobilnettel érkező vendégek egyelőre megúszhatnák a dolgot. 

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.