Ráfázhatnak új hóbortjukra a brit turisták

ÉLET
2017 június 25., 13:04
Hófehérről lassan rózsaszínre piruló britek Mallorcán.
photo_camera Hófehérről lassan rózsaszínre piruló britek Mallorcán. Fotó: JENS KALAENE/Picture-Alliance/AFP

Miguelnek elege lett az angolokból. A spanyol szállodás, akinek valójában nem ez a neve, mert csak névtelenül volt hajlandó nyilatkozni a Guardiannek, azt állítja, hogy átverés áldozata. Két éve elvétve panaszkodtak csak bélhurutra a vendégei, tavaly viszont kétszáz brit követelt kártérítést. Kizárólag brit vendégek rontották el a gyomrukat, egy holland vagy német se, pedig Miguel szállodájában sokkal több a holland és a német, mint a brit vendég.

A Guardian szerint Miguel a nyaralásibetegség-biznisz, egy újfajta élősködés áldozata lehet. A brit kárbehajtó társaságok tüzelték fel a brit nyaralókat, hogy nehezen ellenőrizhető, ám könnyen pénzesíthető igényeket jelentsenek be gyomorbetegségre hivatkozva. Ennek a, nevezzük nevén, csalásnak az all-inclusive szolgáltatást nyújtó hotelek a legkönnyebb célpontjai, mert az all-inclusive nyaralásoknál nem merülhet fel, hogy esetleg máshol szedték össze betegségüket a kártérítést követelők.

A szállodások meg inkább fizetnek, minthogy hosszú és bonyolult jogi procedúrában próbálják bizonyítani az igazukat. A kártalanítás ugyanis nem kap akkora nyilvánosságot, mint amekkorát egy per hozna, és ha arról van szó, hogy egy szállodában megmérgezik a vendégeket, abból még akkor se lesz jóféle publicitás, ha végül kiderül a turpisság. Miguel se véletlenül hallgatja el a nevét, ugye.

"Védtelennek érezzük magunkat. Elvben a vendégnek kéne igazolni, hogy megbetegedett, nem nekünk, hogy nem. De még csak egy orvosi igazolást se kell benyújtaniuk a kérelmükhöz" - magyarázza Miguel. A csalás amúgy már túlterjedt Spanyolországon, a brit külügyminisztérium a múlt héten már Bulgáriára és Törökországra is figyelmeztetést adott ki a fertőző gyomorbetegségek a kárigények alapján vélt veszélye miatt, a ciprusi szállodaipar pedig tavaly ötmillió fontnyi kártérítést fizetett ilyen vélhetően hamis kárigényekre. 

A végső csavar a történetben az, hogy a dolog levét végül maguk a brit turisták ihatják meg, mert a mallorcai szállodák már az all-inclusive szolgáltatás beszüntetését tervezik, véget vetve ezzel a habszolásnak és a könnyű pénzszerzésnek. (Via The Guardian)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.