Többen is megsérültek a CAF-villamosok rossz fékrendszere miatt

MTI Fotó: Mohai BalázsFotó: Mohai Balázs

Elkerülhető lett volt több baleset is, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF-szerelvények fékrendszerét – mondták az InfoRádiónak a járművek vezetői.

A vezetők szerint gyenge a villamosok fékereje, ezért hosszabb fékúttal számolnak. Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője szerint gyarkan balesethez vezet az utastérben, hogy ha egy villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor nem tudja feloldani a fékhatást a vezető, a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt. 

"Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek" 

- mondta a szakszervezeti vezető.  Az egyik ilyen alkalommal a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas

Deák Krisztián, a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja is megerősítette az Inforádiónak, hogy "a CAF-villamosok esetében hosszabb fékúttal kell számoni, mint a többi budapesti villamoson", de szerinte ez csak több odafigyelést igényel, a vészfék feloldhatatlansága viszont szerinte is probléma. A BKK nem reagált az Inforádió megkeresésére.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.