Elkerülhető lett volt több baleset is, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF-szerelvények fékrendszerét – mondták az InfoRádiónak a járművek vezetői.
A vezetők szerint gyenge a villamosok fékereje, ezért hosszabb fékúttal számolnak. Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője szerint gyarkan balesethez vezet az utastérben, hogy ha egy villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor nem tudja feloldani a fékhatást a vezető, a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt.
"Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek"
- mondta a szakszervezeti vezető. Az egyik ilyen alkalommal a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas
Deák Krisztián, a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja is megerősítette az Inforádiónak, hogy "a CAF-villamosok esetében hosszabb fékúttal kell számoni, mint a többi budapesti villamoson", de szerinte ez csak több odafigyelést igényel, a vészfék feloldhatatlansága viszont szerinte is probléma. A BKK nem reagált az Inforádió megkeresésére.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.