Olyan közleményt kürtölt szét most a BKV, ami komoly félelmet ébresztett a szerkesztőségben.
Már a címe gyanús, annak pedig, aki bármennyit is élt a Kádár-rendszerben, a gyanún is túl van:
Az M3 metró biztonságos
Milyen cím ez? Minek ilyen egyáltalán leírni, főleg címben? Már hogy ne lenne biztonságos egy metró, amit a felelős BKV és a felelős főváros biztonságosnak minősített és elkezdte rajta szállítani az utasokat? Az M3 metró biztonságos címet pont annyira értelmes leírni, mint azt, hogy az Eső nedves. Kivéve természetesen, ha az M3-as metró a beszélő szerint sem biztonságos, ezért győzködnie kell az embereket az ellenkezőjéről.
De menjünk tovább:
Sajnálatos módon egyes médiumokon keresztül olyan rémhírterjesztés zajlik, mely alkalmas arra, hogy a metrón közlekedő utasainkat elbizonytalanítsa a metró biztonságos üzemelésével kapcsolatban.
Mondják ezt azok után, hogy a felújított metró ajtói rossz oldalon nyíltak, aztán a metró nem indult el, de úgy, hogy az ajtók sem nyíltak ki, és sorolhatnánk a többi, minden budapesti által jól ismert felújítottmetró-bakit. De nekik van igazuk, ezek az esetek ugyanis nem történtek volna meg, ha a szemét újságok nem írnak róluk.
A Hibást megtalálta a BKV, de a szöveg azért folytatódik:
A BKV vezetése ezúton is megerősíti, hogy az M3 metró biztonságos és – ahogy eddig, ezután is – mindenki teljes nyugalommal igénybe veheti.
Na, ez az igazi beszaratós rész. Mert mivel minden budapesti pontosan tudja, hogy eddig tutira nem lehetett "teljes nyugalommal" igénybe venni a megbízhatatlan, felelőtlenül forgalomba állított, alkalmanként életveszélyes 3-as metrókocsikat, miért hinnénk el, hogy a jövőben nem kell izgulni? És miért pont annak hinnénk el, aki egészen biztosan nem mond igazat a mondata egyik felében?
A közlemény vége aztán végképp megnyugtat minden idegeskedőt:
A BKV vezetése kijelenti, hogy amennyiben a szigorított ellenőrzések alkalmával bármilyen problémát észlelnének a Társaság szakemberei, úgy természetesen a kérdéses vonalat, vagy szerelvényeket a BKV haladéktalanul leállítaná. A BKV számára első az utasok biztonsága és ennek érdekében minden lehetséges intézkedést megteszünk.
Micsoda helyzet az, amikor egy közlekedési vállalat vezetőjének esküdöznie kell, hogy a felfedezett hibákat nem fogják elhallgatni, és nem fogják forgalomba állítani a kontár módon összerakott orosz szerelvényeket? Merthogy a remek közleményt személyesen
Bolla Tibor
Elnök-vezérigazgató
jegyzi.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.