Érdekes kis lépés az elektromos mobilitás fejlődésében: BMW-akkuról hajtott elektromos motorcsónakok

elektromos mobilitás
2017 július 06., 20:33

A Torqueedo nevű, 2005-ben alapított német elektromos hajógyártó vállalkozás nem sokat tökölt saját akkumulátor kifejlesztésével. 40 vagy 80 lóerős külmotoros hajtásláncához egy az egyben a BMW i3 lítium-akkuját használta fel.

A BMW eleve amolyan plug-and-play eszköznek fejlesztette a villanyautó akkuját, a 94 Ah-s energiaforrásban egyszerű téglatest formába rendezték a cellacsomagokat és a töltés is szabványos; nem volt nehéz átemelni az akkut vízre a kerekekről. A BMW csak 8, de a Torqueedo kilenc év garanciát vállal az akkumulátorra, ennyit kell kibírnia komoly kapacitás-csökkenés nélkül.

photo_camera Az i3 170 lóerős, a Torqueedo Deep Blue nevű külmotoros hajtáslánca maximum 80. A BMW-ben kb. 250 valódi kilométerre elég az akku, a hajóban ez az érték sokkal jobban függ a sebességtől
photo_camera A hajótest csak illusztráció: a Torqeedo nem konkrét hajókat, csak beléjük való motort-akkut-vezérlést kínál
A szögletes, lapos i3-akku jól elhelyezhető a hajófenékben
photo_camera A szögletes, lapos i3-akku jól elhelyezhető a hajófenékben. Csak egy a fontos - be ne ázzon!

A cég weboldalán még az is megtalálható, mennyiért lehet új akkut venni a hajóba, ha a régi netán beázna tönkremenne: 29.400 euró, bő kilencmillió forint lenne az energiaforrás ára. Ez nem tűnik jó üzletnek, egy i3 12,5 millió forint - ebből az akku nemigen érhet többet a teljes ár felénél.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.