Egy szegedi nő július elsején, kora délután utazott fiával a 3F-es járaton, amikor a villamosvezető felszólította, hogy hallgattassa el a gyerekét, vagy ha nem, akkor a következő megállónál szálljanak le. A nő mondta neki, hogy a gyerek értelmileg súlyosan sérült, és nem érti meg, hogy csöndben kell maradnia. Erre azt a választ kapta, hogy akkor nem kell tömegközlekedni.
A Délmagyar beszámolója szerint a nő végül leszállt a Glattfelder téren, és a Rózsa utcáig gyalogolt fiával pedig érvényes bérlete volt, a gyereknek pedig hatósági igazolványa. Mivel a sofőr nem árulta el a nevét, a nő a Facebookon kezdte el keresni a velük utazókat, hogy segítségükkel panaszt tudjon tenni.
Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója a lapnak elmondta, hogy a villamosvezető már nem dolgozik náluk. A villamosról lezavart anyától pedig a helyi rádió reggeli műsorában nyilvánosan bocsánatot kért a cég nevében.
Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy az esetet kivizsgálva kiderült, hogy a sofőr több utas kérésének tett eleget, amikor felszólította az édesanyát, hogy hallgattassa el a gyereket, vagy szálljanak le, de szerinte ez nem volt mentség erre a viselkedésre.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.