1001 fő kérdíőves megkérdezésével készített politikai felmérést a Publicus Intézet. A Vasárnapi Hírek megbízásából készült kutatásból érdekes dolgok derülnek ki, így például az, hogy miközben a többségnek nem igazán tetszik a Soros Györgyöt démonizáló plakátkampány, a dolog végsősoron mégis működik.
61 százalék szerint reális veszély, hogy nagyobb menekültáradat sújtja a közeljövőben Magyarországot, míg 52 százalék tart attól, hogy az orosz befolyás erősödésével számolni kell, és 49 százalék szerint van valós kockázata egy esetleges terrortámadásnak.
Összességében ugyan többen gondolják azt, hogy az elvándorlás a legsúlyosabb probléma az országra nézve, és kevesebben, hogy a menekültek érkezése (54-39), de ez az arány a fideszes szavazók között fordítottnak tekinthető.
Soros György esetében az látszik, hogy jól működik a kormány negatív kampánya: míg a pénzügyi befektető rendszerváltás utáni tevékenységének megítélése megosztja a válaszadókat (a válaszadók jelentős része semlegesen ítéli meg, közel ugyannyian találják pozitívnak mint negatívnak), addig az elmúlt években mutatott aktivitását a többség károsnak találja (47 százalék szerint inkább káros és csak 15 százalék találja hasznosnak).
10 magyarból 4 szerint Soros veszélyt jelent Magyarországra,
míg 35 százalék szerint ez nem igaz. A fideszesek között folyamatosan nő a sorosellenesség: három hónap alatt 64-ről 73-ra ugrott azok száma, akik veszélyt látnak benne, miközben a többi párt szimpatizánsai között nem, vagy csak pozitív irányban változott ez a mutató.
Ötből egy magyar véleménye romlott Sorosról a plakátkampánynak köszönhetően,
és nem meglepő módon ők többnyire fideszesek. A kormánypárti voksolók 25 százalékának lett a kampány miatt még rosszabb a véleménye Sorosról.
Ami viszont érdekes, vagy némileg váratlan, hogy még a fideszesek is túlzónak érzik a plakátkampányt, ami zajlik.
75 százalék szerint túl sok a sorosozós hirdetés, és még a fideszesek közel kétharmada, 64 százaléka is így gondolja ezt. Csak 28 százalék találja indokoltnak a túlhevült sorosozást.
Majdnem 73 százalék úgy látja, a plakátkampány pénzkidobás, és csak 20 százalék szerint indokolt ennyi képen és ilyen intenzitással uszítani az üzletember ellen.
A fideszeseknél is a túloldalra billen ez az arány: 40 százalék ugyan szükségesnek tartja ezt a fajta kommunikációt, 54 szerint viszont felesleges pazarlás az egész.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.