16,6 milliárdot költ propagandára idén a kormány, vagy többet

Tavaly decembertől idén decemberig nettó 16,6 milliárd forintot költhet tájékoztató kampányokra a Miniszterelnöki Kabinetiroda - írja a napi.hu.

A Rogán Antal vezette propagandaminisztérium két újabb szerződést kötött, amik értelmében júliustól december elejéig még 5,7 milliárd mehet propagandára. Ezek mellett december elejéig hatályban van még két másik megállapodás is a cégekkel, összesen 9,7 milliárd forintért, idén nyárig pedig még 1,1 milliárdnyi szerződés érvényes, így jön ki az idén összesen 16,6 milliárdos összeg. Ez ugye még lehet nagyobb is, a kormány ugyanis eddig sem csinált nagy gondot abból, ha a propagandakereteket kellett szélesíteni.

Ebből a pénzből 1,1 milliárdnyi szerződést Csetényi Csaba cégeivel, a 15,5 milliárdnyit pedig az új kedvenc, Balásy Gyula cégeivel kötött meg a propagandaminisztérium.

Balásy cégei, a New Land Media és a Lounge Design idén egy 85 milliós megbízást is kaptak a kabinetirodától „komplex stratégiai kommunikációs feladatok ellátására”, míg tavaly kommunikációs tréningek tartására is felkérték a New Land Mediát mintegy hárommillió forintért.

A kommunikációs szerződéseken kívül a kormány nyilvánosságra hozott más költéseket is, így kiderült, hogy Voks Populi Kft.: 2016 márciusától és 2017. december végéig nettó 11 millió forintért ad tanácsot a miniszterelnöknek, és közvéleménykutatásokat is készít. A cég egyik tulajdonosa Görgényi Tamás, akinek volt egy közös cége Habony Árpád testvérével is.

Türingia tartomány egyik volt minisztere és a Konrad Adenauer Alapítvány korábbi budapesti irodavezetője, Hans Kaiser szakértői tanácsadás címén 11 millió forintot kap 2017 áprilisa és decembere között.

Az Ypsylon Média Kft. június 19-én nettó 4,9 millió forintért kapott megbízást rendezvényszervezésre. A vállalkozás jogelődjét húsz éve Szabó László, fideszes kommunikációs maestro alapította, aki jelenleg vezető tanácsadó a cégnél. Szabó korábban az MTVA kommunikációs igazgatója is volt, jelenleg a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke.

Az Optimusz Direkt Marketing Kft. az idei március 15-ei ünnephez kapcsolódóan látott el direkt marketinges feladatot, nettó 4,2 millió forintért. (napi.hu)

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy áll a járvány Magyarországon és a világban. A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból, infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk, hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik egészségét is.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.