Tavaly decembertől idén decemberig nettó 16,6 milliárd forintot költhet tájékoztató kampányokra a Miniszterelnöki Kabinetiroda - írja a napi.hu.
A Rogán Antal vezette propagandaminisztérium két újabb szerződést kötött, amik értelmében júliustól december elejéig még 5,7 milliárd mehet propagandára. Ezek mellett december elejéig hatályban van még két másik megállapodás is a cégekkel, összesen 9,7 milliárd forintért, idén nyárig pedig még 1,1 milliárdnyi szerződés érvényes, így jön ki az idén összesen 16,6 milliárdos összeg. Ez ugye még lehet nagyobb is, a kormány ugyanis eddig sem csinált nagy gondot abból, ha a propagandakereteket kellett szélesíteni.
Ebből a pénzből 1,1 milliárdnyi szerződést Csetényi Csaba cégeivel, a 15,5 milliárdnyit pedig az új kedvenc, Balásy Gyula cégeivel kötött meg a propagandaminisztérium.
Balásy cégei, a New Land Media és a Lounge Design idén egy 85 milliós megbízást is kaptak a kabinetirodától „komplex stratégiai kommunikációs feladatok ellátására”, míg tavaly kommunikációs tréningek tartására is felkérték a New Land Mediát mintegy hárommillió forintért.
A kommunikációs szerződéseken kívül a kormány nyilvánosságra hozott más költéseket is, így kiderült, hogy Voks Populi Kft.: 2016 márciusától és 2017. december végéig nettó 11 millió forintért ad tanácsot a miniszterelnöknek, és közvéleménykutatásokat is készít. A cég egyik tulajdonosa Görgényi Tamás, akinek volt egy közös cége Habony Árpád testvérével is.
Türingia tartomány egyik volt minisztere és a Konrad Adenauer Alapítvány korábbi budapesti irodavezetője, Hans Kaiser szakértői tanácsadás címén 11 millió forintot kap 2017 áprilisa és decembere között.
Az Ypsylon Média Kft. június 19-én nettó 4,9 millió forintért kapott megbízást rendezvényszervezésre. A vállalkozás jogelődjét húsz éve Szabó László, fideszes kommunikációs maestro alapította, aki jelenleg vezető tanácsadó a cégnél. Szabó korábban az MTVA kommunikációs igazgatója is volt, jelenleg a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke.
Az Optimusz Direkt Marketing Kft. az idei március 15-ei ünnephez kapcsolódóan látott el direkt marketinges feladatot, nettó 4,2 millió forintért. (napi.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.