Kikerült a BKK honlapjára egy szerződésmódosítás (pdf), amit a budapesti közlekedési hatóság kötött a T-Systems-szel az online jegyértékesítési felületről – valószínűleg az Átlátszó közadatigénylése miatt. Az egyik legérdekesebb pontja a szerződésnek az aláírás dátuma, ami meglepő módon éppen 2017. július 13.
Ez pont egy nappal volt a vizes vébé indulása előtt, és a BKK webshop élesedésének napján volt.
A kikerült dokumentum egy 2013-as szerződés módosítása, címe: "TVM (Ticket Vending Machine / jegyértékesítő-automata) központi rendszer webes értékesítő moduljának telepítése és üzembe helyezése". Arról szól a módosítás, hogy
már három nappal az aláírása előtt, július 10-én el kellett indítania a webes felületet a T-Systemsnek, hogy aztán az aláírás napján élesen is üzemeljen a rendszer.
Hogy ez hogyan sikerülhetett időgép nélkül, azt nem tudjuk. Sajtóhírek szerint egyébként a teszt- és az éles indulás között a T-Systems munkatársai tesztelgették a rendszert.
Ez volt az a rohamtempóban lefejlesztett rendszer, amiről élesedése után szinte rögtön kiderült, hogy tele van biztonsági résekkel, könnyen feltörhető, személyes adatokat lehet kilopni belőle, és a BKK-t is könnyen meg lehet károsítani. Ez utóbbira hívta fel a figyelmet egy 18 éves fiatalember, akit aztán feljelentett a T-Systems, majd váratlanul bevitt a rendőrség – hogy mind a BKK, mint az informatikai cég kommunikációja napokig tartó rövidzárlatot kapjon.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.