A német közlekedési hatóság is falazott a csaló német autógyártóknak

A szövetségi közlekedési minisztérium felügyelete alatt álló német közúti közlekedési hatóság (KBA) is együttműködött a német autógyárakkal a kibocsátási csalások eltussolásában, írja a Bild, aminek sikerült megszereznie a KBA a Porsche egyik terepjárótípusáról, a Macanról írt jelentésének első vázlatát. Abban még kerek perec leírják, hogy a Macan kipufogógáz-tisztító rendszere a gyártó által alkalmazott megoldás révén közúti forgalomban leáll, így a kocsi a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki.

A jelentés végleges verziójában ehelyett végül csak azt írják, hogy a berendezés "működése megváltozik". A minisztérium az újság megkeresésére azzal védekezett, hogy a hatóság és a gyártók közti "párbeszéd" az ilyen technikai kérdésekről "nemzetközileg bevett és szükséges" gyakorlat. Az ellenzéki Zöldek szerint viszont valójában azt bizonyítja, hogy a német kormány már a kibocsátási botrány kirobbanása előtt tudott a csalásokról.

A tárca végül bő másfél év után, az előző héten elrendelte a 3,0 literes dízelmotorral szerelt Cayenne terepjáró modellek visszahívását a kibocsátási értékeket módosító szoftver miatt, és bevonta a modell típusengedélyét. A Bild szerint ugyanakkor a Cayenne és a Macan műszaki paraméterei csaknem teljesen egyeznek, vagyis ha a Cayenne nem megfelelő, a Macan se lehet az. (Via MTI. Címlapkép: Jason Goulding / Flickr CC BY 2.0)

Hogy legyen, aki a következő polgármesterről is elmondja az igazat

A kormánymédia százmilliárdokból próbál túlharsogni minden kritikus hangot az országban, amikor pedig választás közeledik, felismerhetetlenre hajlítják a valóságot. Ha szerinted fontos, hogy valódi híreket is lehessen olvasni, akkor támogasd rendszeresen a 444 szerkesztőségét!

Egyszeri bankkártyás támogatás

Havi rendszeres támogatás (PayPal)

További támogatási lehetőségek.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.