A New York Times megpróbálta megfejteni, hogyan tudta lenyomni a Csíki Sör a Heinekent

A New York Times helyszíni riportban mutatta be a Csíki Sör gyártója és a Heineken közötti vitát „A kis erdélyi szembeszállt a söróriással, és túlélte” címmel. A cikkben felidézik, hogy a Csíki Sör ügy sokakat felbosszantott Magyarországon, és a jobboldali kormány miniszterelnöke, Orbán Viktor fontosnak tartotta, hogy felszólaljon a határon túl élő magyar kisebbség érdekében, és hogy a gazdasági nacionalizmusát népszerűsítse.

Megemlítették, hogy miután a Heineken pert nyert a Csíki Sör gyártója ellen, Lázár János Csíkszentsimonra utazott, hogy egy pohár Csíki Sörrel a kezében koccintson Lénárd András, a Csíki Sör Manufaktúrát üzemeltető Lixid Project Kft. vezetőjével.

Lénárd András, a Csíki Sör Manufaktúrát üzemeltetõ Lixid Project Kft. vezetője és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter sörrel koccint az Igazi Csíki Sört gyártó csíkszentsimoni sörfõzdében.Fotó: Veres Nándor

Közben a magyar kormány pedig kezdeményezte, hogy tiltsák be az országban a Heineken logójában szereplő vörös csillagot. Egy hónappal később pedig a multi hirtelen kiegyezett Lénárdékkal. Bár a New York Times szerint nem biztos, hogy a két esemény között közvetlen kapcsolat lenne.

Fotó: Veres Nándor/MTI

John-Paul Schuirink, a Heineken kommunikációs igazgatója a lapnak azt írta, hogy megértik, hogy a Csíki Sör márkájának érzelmi értéke is van a magyarok számára. Lénárd András pedig arról beszélt, hogy a sörük felszínen tartja a nemzeti büszkeséget, és a Heineken ellen küzdelem Székelyföldön a túlélésért folytatott helyi küzdelem szimbólumává vált.

A New York Times még egy bukaresti sörbloggerrel is teszteltette a Csíki Sört, aki szerint egész O.K., ha valaki épp megszomjazik a teraszon. 

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.