A New York Times helyszíni riportban mutatta be a Csíki Sör gyártója és a Heineken közötti vitát „A kis erdélyi szembeszállt a söróriással, és túlélte” címmel. A cikkben felidézik, hogy a Csíki Sör ügy sokakat felbosszantott Magyarországon, és a jobboldali kormány miniszterelnöke, Orbán Viktor fontosnak tartotta, hogy felszólaljon a határon túl élő magyar kisebbség érdekében, és hogy a gazdasági nacionalizmusát népszerűsítse.
Megemlítették, hogy miután a Heineken pert nyert a Csíki Sör gyártója ellen, Lázár János Csíkszentsimonra utazott, hogy egy pohár Csíki Sörrel a kezében koccintson Lénárd András, a Csíki Sör Manufaktúrát üzemeltető Lixid Project Kft. vezetőjével.
Közben a magyar kormány pedig kezdeményezte, hogy tiltsák be az országban a Heineken logójában szereplő vörös csillagot. Egy hónappal később pedig a multi hirtelen kiegyezett Lénárdékkal. Bár a New York Times szerint nem biztos, hogy a két esemény között közvetlen kapcsolat lenne.
John-Paul Schuirink, a Heineken kommunikációs igazgatója a lapnak azt írta, hogy megértik, hogy a Csíki Sör márkájának érzelmi értéke is van a magyarok számára. Lénárd András pedig arról beszélt, hogy a sörük felszínen tartja a nemzeti büszkeséget, és a Heineken ellen küzdelem Székelyföldön a túlélésért folytatott helyi küzdelem szimbólumává vált.
A New York Times még egy bukaresti sörbloggerrel is teszteltette a Csíki Sört, aki szerint egész O.K., ha valaki épp megszomjazik a teraszon.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.