Totál kamu a magyar csodakamion

Eddig is sok furcsaság merült fel a világverésre készülő, Hegyeshalom közelében gyártandó magyar elektromos kamion, az eTruck körül, amivel Benke Gábor, az eTruck Motor Zrt. vezérigazgatója turnézik a médiában, de most a Portfolio több hazugságot is leleplezett.

Benke azt mondta, a 3000 milliárd forintos(!!!) beruházás fő célpiaca Magyarország lenne, a magyar kereslet sokszorosát fogja gyártani évente, rejtélyes kínai befektetők pénze is van az üzletben, és a projekt pénzügyi oldalát a König Bank kezelné.

Csakhogy a cég szerint a kezdeményezésben partner dr. Zalavári József formatervező, aki viszont a Porfoliónak azt mondta: Benke kérésére egyszer személyesen találkoztak, és formatervezési kérdésekben kérték a tanácsát, de partneri kapcsolat nem jött létre.

A BME-t is partnerként tüntették fel, de kiderült: Benke ugyan megkereste őket az ötletével, és a kérésére munkaprogramtervet is kidolgoztak az egyetemen, sőt árajánlatot is adtak a hajtásláncra, de szerződést nem kötöttek.

A Siemens a cég tudta nélkül lett partnerként megjelölve, jelezni is fogják, hogy a logójukat a jövőben ne használják fel.

A holnapon már csak a König Bank és az Uber Transz maradt fent logóval jelölt partnerként, de a König Bank már König Investments néven fut, ráadásul ugyanaz a tulajdonosi köre, mint az eTruck Motor Zrt.-nek.

Benke a Totalcarnak azt is mondta: „Egyedül a Fidesz kormány állt mellénk az olaj bábokkal szemben, emiatt az olajból élő országok folyamatosan támadják a magyar kormányt.” A Portfolióval ellenben a Nemzetgazdasági Minisztérium közölte: nincs közvetlen kapcsolatuk az eTruck Motor Zrt.-vel, csak a projekt mérlegelése és teljes körű vizsgálata után lehet szó támogatásról. (Portfolio)

;