Hibridbusz-áradat söpör végig Norvégián

busz
2017 szeptember 07., 05:39

140 darab új Scania buszt rendelt a norvég Kritiandsand városa. A norvégok odavannak az elektromos energiáért, a legtöbb házartásban villannyal fűtenek, de a buszközlekedésben egyelőre nem mindenhol alkalmazhatóak elektromos járművek. A norvégok azért megtették, amit lehet: a Scania minden idők legnagyobb hibridbusz-tételét szállítja le nekik, ugyanis a buszok fele hibridüzemű. A Citywide buszokon 1,2 kWh kapacitású akkumulátorban tárolódik a lassítások, fékezések során visszagyűjtött energia, gyorsításkor pedig egy 150 kW teljesítményű villanymotor tolja meg a nagy kasztnit.

A megrendelt hibridek és a sima dízel buszok mindegyike üzemeltethető biodízellel, ami pedig azért jó, mert az egyebek mellett használt, begyűjtött sütőolajból készülő üzemanyag felhasználása CO2-semleges, a lángossütő-szagú buszok többé nem járulnak hozzá a globális felmelegedés erősítéséhez.

photo_camera Scania Citywide hibrid busz, 350 lóerős, biodízellel is működtethető belsőégésű motorral, mellette pedig egy 200 lóerős villanymotorral

A mostani 70 darabos hibridbusz-kontingens előtt tavaly Madrid városa rendelt egy hasonló nagyságú tételt, oda 51 dízel-elektromos járművet szállított a Scania. Madrid sima dízeleket nem vett, nem is vehetett, mert ebben a városban egy elfogadott rendelet szerint 2010 óta (!) kizárólag gázüzemű, elektromos vagy hibrid buszokat vehetnek a közlekedési szolgáltatók.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.