Az emberi hülyeséget egyelőre nem tudja kezelni a mesterséges intelligencia, ez a tanulsága annak a lépésnek, amit a Facebook kénytelen volt most meglépni.
A Facebookon látható hirdetések a felhasználók személyes profljából (és még sok minden másból) vett információk alapján találnak gazdára.
Ez remekül működik akkor, amikor valaki szeret például „kirándulni”, ezt beírja a profiljába is, ami alapján túraboltok hirdetései kezdenek megjelenni a Facebook reklámhelyein.
Más a helyzet viszont akkor, amikor valaki trollkodásból olyanokat ír be hobbinak, hogy „zsidók elégetése” és egyéb hülyeségek. Ezek a tevékenységek is (lásd: „zsidógyűlölet”) megjelentek ugyanis abban a hirdetőknek szánt listában, amelyből kiválaszthatják, milyen célcsoportokra lőnek, ám ez sokakat kiborított.
A sztorit csütörtökön tárta fel a ProPublica, nekik sikerült például 30 dollárért hirdetni egy ilyen célcsoportban.
A Facebook időt kért, leállította a szolgáltatást, és dolgozik a hiba javításán. (TechCrunch)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.