Ez a Thunder Power nevű dolog felbukkant már itt-ott autós bemutatókon szerte a világban. Legutoljára 2015-ben találkoztam vele, akkor 2017-re ígérték a szériamodellt a prospektus szerint erős, gyors és nagy hatótávolságú elektromos autóból. Ehhez képest a jelenleg is zajló Frankfurti Autószalonon már 2019 a céldátum.
A kitolt határidők dacára azért a háttérben, ha hihetünk a cég weboldalának, nagyon is zajlanak a dolgok; menetkész prototípusok jönnek-mennek Tajvan utcáin, elkészült egy kupé is és megjelent egy szabadidőautó is a frankfurti kiállítási standon.
A legmenőbb Thunder Power a fantáziátlan TP488-c nevű modell limitált szériás kiadása lesz, melyre a bátor rajongóktól már előleget is vesz fel a hong kongi központú de Belső-Kínában fejlesztő és gyártó cég. (És vannak is ilyenek: Augusztus közepén 488 megrendelőnél járt a számláló!) Ez a luxus-sportkupé állítólag 250-nel megy majd, 664 lóerős lesz és 650 km-t is képes lesz megtenni egy feltöltéssel (no persze ezt már nem 250 km/h sebesség mellett).
A szedán csak :-) 580 lóerős, de a kocsi még így is kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Választható (lesz) hátsó- vagy összkerék-hajtással, egy feltöltéssel erre is 650 km-es hatótávot ígérnek.
Ja, az orr: a milánói Zagato formatervező cég követte el, állításuk szerint egy tóba hulló kavics hullámgyűrűi ihlették.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.