Reptében esett szét az Air France Párizsból Los Angelesbe tartó 66-os járatának, egy Airbus A380-asnak az egyik hajtóműve. A Grönland közelében történt baleset után a gép megszakította útját, a kanadai Goose Bay repterén kényszerleszállást hajtott végre.
Félelmetes élmény lehetett. Az egyik utas, az egykori repülőgépszerelő, David Rehmar elmondása szerint a hajtómű hatalmas csattanással esett szét. "Egy nagy bummot hallottunk, én meg már csupán a rázkódásból arra gondoltam, hogy az egyik hajtómű hibásodhatott meg" - mondta. Ahogy kipillantott az ablakon, beigazolódott a sejtése. A gyakorlott szemű repülőgépszerelő a látvány alapján úgy véli, hogy a kompresszor lapátjai hibásodhattak meg.
Az utasok persze nagyon megrettentek a hangos csattanástól és a rázkódástól. Pár pillanatig Rehmar is azt hitte, hogy le fognak zuhanni. Attól tartott, hogy a leváló darabok a gép szárnyát is megrongálták. De a pilótáknak sikerült szinte azonnal lekapcsolniuk a meghibásodott hajtóművet, és fél percen belül stabilizálták a gépet. Rehmar innentől már nem is aggódott.
A gép innentől még egy órán át három hajtóművel repült, majd a labradori Goose Bay repterén landolt. A balesetben senki se sérült meg. A gép egyik hajtóműve javarészt megsemmisült, de a szárny csak kisebb, felszíni sérüléseket szenvedett.
De a kellemetlenségeknek ezzel még nem volt vége az utasok számára, akik órákig a gépen maradtak, mert a Goose Bay-i reptéren nem voltak eszközök az A380-as fogadására. Az Air France végül két Boeing 777-est küldött a gépen rekedt utasokért a közelibb Montrealból.
Rehmar szerint kizárt, hogy ezt a meghibásodást madár okozta volna, mert Grönland fölött a gép bőven utazómagasságán, tíz kilométeres magasságban repült. Szerinte a kompresszor legkülső propellerei sérülhettek meg, de hogy miért, azt nem tudta megállapítani. A légitársaság hivatalosan csak annyit közölt, hogy "komoly kár" érte az egyik hajtóművet, a személyzet pedig "tökéletesen kezelte ezt a súlyos incidenst".
(Via BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.