Magyar győzelem a nemzetközi tudományos kutatások eltáncolásversenyén

Tíz éve fut a nemzetközi tudományos világban a "Dance Your Ph.D." nevű táncverseny, amiben tudósoknak a doktori disszertációjukat kell eltáncolniuk. Egyrészt a legjobbak 2500 dollárt nyernek, másrészt az egész kezdeményezés arra a kérdésre próbál választ keresni, hogyan lehetne népszerűbbé, hozzáférhetőbbé tenni a tudományt.

Idén három kategóriában hirdettek győztest a világ kb. legmenőbb tudományos magazinjában, a társadalomtudomány kategóriában pedig a londoni Queen Mary egyetemen dolgozó Pétervári Judit nyert.

„A disszertációm, arról szól, mi alapján értékelnek emberek kreatív ötleteket, hogyan változnak a szempontjaik a szerint, hogy szakértők vagy laikusok-e. A kísérleteimben városokhoz kapcsolódó kreatív ötleteket kellett megítélni, olyasmiket, hogy milyen lenne üresen álló kirakatokban pop-up boltokat berendezni, parkokba filmvetítéseket szervezni, üresen álló foghíjtelkeket kiadni baráti társaságoknak, hogy karbantartásért cserébe használhassák, stb.. Azt vizsgáltam, hogy négy kritérium, a hasznosság, az eredetiség, a kockázat, és a skálázhatóság mennyiben határozza meg, hogy egyes ötleteket mennyire találnak kreatívnak. Az derült ki, hogy a laikusok fejében elég bizonytalan, mi alapján kéne valamit kreatívnak ítélni, a hasznosság volt a döntő szempontjuk. Ez azért érdekes, mert általában az emberek azt mondják, hogy az újdonság, a meglepetés a döntő kritérium a kreativitás megítélésében. A szakértőknél is a hasznosság volt a legfontosabb szempont, azonban mindhárom másik szempontot ők különbözőképpen ítélték meg.

Arra kíváncsiak, hogy néz ki ez a laikus-szakértő kreatív ötlet értékelés kortárs táncra alkalmazva egy elhagyott gyárcsarnokban?

Így:

Másik két győztes is van még.

Egy brazil kutatócsoport kémia kategóriában a szerkesztőségi stílusszakértők szerint vogue táncban mondta el, mit fejlesztett a bioszenzorok bűnügyi felhasználásánál.

Biológiában pedig egy amerikai kutatócsoport a tengeri csillagok tömeges megbetegedésének hatását vizsgálta a hullámtérben élő társulásokra, illetve ezt táncolta el.

November végén 476 újság, rádió, tévécsatorna és internetes oldal ajándékozta oda magát nemzetstratégiai közérdekből az új fideszes médiaalapítványnak, az eddiginél is jobban a kormány felé hajlítva a magyar nyilvánosságot.

A 444 nem közpénzből működik, és szerencsére senki sem tud bennünket a Fidesznek ajándékozni.

A hosszú távú, biztos működéshez viszont a te segítségedre is szükségünk van. Idén 50 millió forintot szeretnénk olvasóinktól összegyűjteni, 36 millió már összejött, ezt nagyon köszönjük!

Hogy elérjük a kitűzött célt, kérjük támogasd rendszeresen a 444-et!

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.