Kávézaccból készített üzemanyag hajthat több londoni buszt is - közölte a Royal Dutch Shell olajipari vállalat és a Bio-bean tiszta energiatechnológiával foglalkozó cég hétfőn. A londoni tömegközlekedés bioüzemanyagokkal való támogatásának célja, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást és hogy az élelmiszeriparban használt olajból készült üzemanyagot teszteljenek.
A Bio-bean szerint egy átlagos londoni naponta 2,3 csésze kávét iszik, ami évente összesen több mint 200 ezer tonna hulladékot jelent. A Bio-bean összegyűjti a főbb kávéházláncolatok és instant kávét készítő gyárak hulladékából származó zaccot, amit kiszárítanak és kinyerik belőle a kávéolajat.
Becsléseik szerint mintegy 2,55 millió csésze kávéhoz van szükség egy londoni busz egy éven át tartó üzemeléséhez olyan B20-jelű dízellel, amelyet kávéolajjal kevert ásványi dízel alkot. Eddig hatezer liter kávéolajat állítottak elő, ez egy londoni busz egy évnyi üzemeltetéséhez elegendő.
"Nagyszerű példája ez annak, mi mindent tehetünk, ha elkezdünk a hulladékra kiaknázatlan forrásként tekinteni" - mondta Arthur Kay, a Bio-bean alapítója. A brit főváros 9500 busza közül többet már hulladék, például sütőolaj vagy húsokból származó faggyú felhasználásával készült bioüzemanyag hajt. Ez az első alkalom, hogy kávé hajtotta busz közlekedhet London utcáin. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.