Szerdai bejelentés szerint a Facebook új szolgáltatással igyekszik jóvá tenni azt, hogy az amerikai elnökválasztási kampányban óriási teret engedett az orosz propagandának.
Ezért nemsokára lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy ellenőrizzék a kampány időszakában (2015 június–2017 augusztus) mely, az Internet Research Agency nevű orosz trollfarm által nyomott posztot lájkolták vagy osztották meg.
Azt azonban a Facebook nem fogja megmutatni, és emiatt az amerikai sajtó kissé csalódott is, hogy hány felhasználó láthatta ezeket a posztokat, anélkül, hogy lájkolta vagy megosztotta volna őket.
A Facebook szerint ennek technikai akadályai vannak, jóllehet az, hogy egy felhasználó elé mi kerül a Facebookon maradéktalanul a Facebook dönti el.
A cég szerint 150 millió amerikait értek el a trollfarm kamuposztjai. (CNN)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.