Az Átlátszó kérte ki a propagandáért felelős Miniszterelnöki Kabinetirodától a nyári kommunikációs költéseket. Júliustól szeptember elejéig összesen négy nagy kampányt vezényelt párhuzamosan a Rogán Antal vezette minisztérium, de nincs még mindegyiknek vége:
A minisztérium mind a négy kampányt Balásy Gyula vállalataitól, a Lounge Design Kft.-től és a New Land Media Kft.-től rendelte meg.
A hirdetések legnagyobb arányban Mészáros Lőrinc médiumainak felületein jelentek meg: a Mediaworks lapjaiban és az Echo TV-ben összesen 1,24 milliárd forint értékű kormányzati reklám futott a nyáron. Tombor András cégei, az Atmedia, a Media Services Company és a Mandiner összesen 870 millió forintot kapott a közösből, Habony Árpád és a Modern Media Group pedig 480 millióval lett gazdagabb. Andy Vajna cégei, a TV2, a Lapcom és a Radio Plus összesen 360 millió forintban részesültek.
A legizgalmasabb része a közadatigénylésnek a PR-cikkek iratása. Ezek a cikkek olyan újságokban jelentek meg, amelyeket eleve állami hirdetések tartanak a felszín felett, kormányzati elkötelezettségük egyértelmű. A minisztérium most mégis fontosnak tartotta, hogy külön honorálja az erőfeszítéseket.
Rogánék "tartalmi együttműködésnek” nevezik ezeket a költéseket. Onnan lehet tudni, hogy ilyennel találkozunk, ha “Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával” címkét látunk egy cikk mellett. Ezek a Vastagbőr elemzése alapján jellemzően oktatásról, határvédelemről, családtámogatásokról, adócsökkentésről, nagybetűs SIKERekről szólnak. Itt lehet velük találkozni:
Bónusz: hogy ezt megtudhassuk, a Miniszterelnöki Kabinetiroda 26 400 forintot kért el az Átlátszótól. (Átlátszó)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.