A Budapest Közút magyarázatot adott arra a hétfői videóra, amelyen egy budapesti útszakaszon egy útkarbantartó munkás lábbal tömöríti a kátyú betömésére szolgáló aszfaltot:
5 fok alatt az útügyi szabályzat alapján meleg aszfaltot nem lehet használni a kátyúk betömésére. Ebben a helyzetben hideg aszfalt bedolgozása történik, közölte a 444-gyel Huber Szebasztián kommunikációs vezető.
A hideg aszfaltot a kollégák fizikai úton, – ha úgy érzik, saját erővel vagy géppel – dolgozzák be. Ez utólag tömörödő aszfalt, az átmenő forgalom hatására tömörödik be véglegesen.
Huber fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy ez ideiglenes megoldás a balesetveszély elhárítására. Melegaszfaltozni tavasszal szoktak, amikor felmelegedik az idő.
Huber elmondta, Budapesten napi több száz kátyú keletkezik, amiket lehetetlenség lenne géppel, nagyobb körültekintéssel eltüntetni, ezért most elsősorban a balesetveszély elhárításán dolgoznak.
Huber azt is elmondta, a kátyúzás nem oldja meg az úthibák tartós kijavítását, ahhoz az utak teljes felújítására lenne szükség, amire forgalomtól függően 15-20 évente kellene sort keríteni.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.