A Facebook nem engedi többé, hogy a hirdetők bőrszín vagy etnikai hovatartozás alapján célozzák a felhasználókat

2017 november 29., szerda 19:59
146

A Facebook régóta engedélyezte a hirdetőinek, hogy bőrszín vagy etnikai hovatartozás alapján szűrjenek a felhasználók között, így eldöntve, ki lássa a reklámjaikat és ki ne. Ezzel persze lehetséges volt az is, hogy bizonyos csoportokat épp ilyen jellemzők alapján kirekesszenek bizonyos reklámokból és ajánlatokból, ami pedig világosan szembe megy az Amerikai Egyesült Államokban hatályos, diszkriminációellenes törvényekkel.

Ezért a Facebook szerdán bejelentette, hogy egy időre felfüggeszti a bőrszín alapján történő szűrést.

A döntést az idézte elő, hogy a ProPublica című lap nyomozásában leleplezte, hogy a hirdetők a mai napig simán megtehetik a Facebookon, hogy például az ingatlanos hirdetéseket kizárólag a fehér bőrű felhasználóknak címezzék.

Ami még súlyosabb, hogy a Facebook ugye nem is kérdez rá egy-egy felhasználó bőrszínére, viszont a felhasználók viselkedését elemezve ugyanúgy kitalálja, milyen etnikai csoportba tartozik valaki.

A Facebooknak természetesen eddig is voltak megoldásai arra, hogy a nyílt megkülönböztetést kiszűrjék, ezek azonban többnyire emberek voltak, aki időről időre átnézték a hirdetéseket, természetesen sokkal lassabban, mint ahogy azokat feladták. A cég vezetői most azt mondják, igyekeznek hatékonyabb megoldást találni a problémára, és amíg ez nincs meg, addig kikapcsolják ezt a funkciót. (Mashable)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt