A svájci HESS buszgyártó elektromos buszait az ABB technológiájával szereltik fel: a megállókban elhelyezett gyorstöltőkről rövid idő alatt nagy mennyiségű energia áramoltatható át az akkumulátorokba. A technológia előnye, hogy nem kell túl nagy tömegű és értékű akkut szerelni a buszokba, hanem viszonylag kis kapacitással de gyakori utántöltéssel is el tudják látni feladatukat a tömegközlekedésben.
A töltőkkel felszerelt buszmegállókban az utasok fel- és leszállásakor végzett töltés során a töltők 600 kilowattos teljesítménnyel, 20 másodpercig töltik a nantes-i buszok tetejére szerelt akkumulátorokat. Az ABB dokkolómegoldásának egy másodpercnél is rövidebb idő szükséges ahhoz, hogy a buszt a töltőpontra csatlakoztassa, így ez a világ leggyorsabb villámtöltési csatlakoztatási technológiájának minősül. A járat végállomásán végzett további 1-5 percnyi töltés biztosítja az akkumulátorok teljes feltöltését.
A flottához tartozó járművek a Nantes történelmi belvárosát a Loire folyótól délre elterülő városrészekkel összekötő Busway Bus Rapid Transit (4-es vonal) buszvonalon fognak közlekedni. Az új buszrendszer 35%-kal növeli a személyszállítási kapacitást, így óránként megközelítőleg 2500 ingázó számára biztosít fenntartható tömegközlekedést.
A HESS 24 m hosszú, teljesen elektromos meghajtású 151 személyes buszait az ilyen típusú járművek közül a világon először szerelik fel villámtöltési technológiával. Az e-buszok várhatóan 2018 végére állnak üzembe.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.